Alla inlägg under januari 2014

Av minabernergossar - 6 januari 2014 21:46

Varje dag hoppas man att vädret ska bli bättre, men det är ju mestadels grått och regn. Ibland har det sätt lovande ut tidigt på morgonen, men straxt efter är det mulet igen..     

Vill ha SOL!!!!   

Ja det är lite (ok då, mycket ) för att jag vill kunna ta kort lättare. I det här vädret blir bilderna inte bra.


Igår gick hundarna och jag promenaden vid sjökanten och vi gick bort till en liten strand.

(Jag hade med mej spay att försvara oss med, ifall det kom en lös hund igen.)


       



Idag gick syrran och jag promenad med hundarna på Omberg i 1.5 timme, i omväxlande terräng.

Tror ni Mr G var trött efter det??   

Nejdå! Direkt när vi kom hem sprang han och busade i trädgården..   


   





Något som han gjorde när vi kom hem idag också och gör ibland är att hoppa upp och ner från trappan på altanen.. utan att ta några steg i trappen. När vi kom från omberg kom han i fart och tog ett skutt från sidan rakt upp på altanen utan att röra trappstegen. Värst är när han hoppar rakt ut därifrån. Man är ju rädd att han ska skada sig.



 

Denna trapp är det han ofta hoppar så i..

  







Nu till vad som händer den 19:e då Gazton fyller 10 år.      


Han har ju två systrar kvar i livet, och systern Mira (Gizza) och Gazton ska den dagen träffas igen och fira sin 10-årsdag ihop. Vi ska också höra med syster Grizzlas ägare om dom också vill vara med, men dom bor långt bort så det är ju inte säkert dom kan/vill.. men jag ska fråga iallafall för det skulle vara jättekul om dom kommer.




Imorgon ska jag ringa djursjukhuset igen och beställa tid för ny provtagning på Imexx.




Ha det gott!   



Av minabernergossar - 4 januari 2014 22:44


Nu har det snart gått en vecka sedan Imexx slutade med pencilinet (vetrimoxin?) och fortfarande mår han bra. Var ju lite orolig för att det han var sjuk av kunde komma tillbaks utan pencilin.


   


Vi kommer ju antagligen aldrig få veta vad som gjorde Imexx så sjuk. Klart att det skulle vara intressant att veta vad det var, men huvudsaken han är pigg, frisk och busig igen, då är matte glad   



Jag har en liten teori om vad det kan ha varit och nämnde det till veterinärerna på djursjukhuset, men det var inget dom riktigt trodde på.



   





Imorgon är det bara 2 veckor kvar tills Gazton blir 10 år, och i nästa inlägg ska jag skriva om hur han ska firas..


   




Läste också att Bernertiken Herta som varit försvunnen några dagar, nu hade hittats och var hemma igen. Det var en mycket glädjande nyhet att läsa det.

Gillas mycket!  







Ha det gott!   



Av minabernergossar - 2 januari 2014 21:13

Har ju i flera år skickat in en och annan av mina bilder till tävlingar, och aldrig någonsin vunnit..    

Har också gjort försök att få med någon bild i sennenhundsalmanackan..

Vet ju att det inte är lätt att få med någon bild där, för det är ju bara några få med berner som ska vara med.. alla fyra sennenraser ska ju få plats.

Men man måste ju göra ett försök för att ens ha en chans att bli med..

Är nog väldigt många bilder som skickas in så jag förstår att det inte är något lätt val att välja ut vilka av alla bilder som ska vara med.


Jag har ju såklart sennenalmackan varje år även om jag inte är med i den.. och jag hade tur för jag fick årets almanacka i present av bästaste Susanne!   


Tog dom bilderna jag hade skickat in till sennenalmanackan och beställde en "egen" almanacka av.. så nu har jag en med bara mina bilder i också.




 

 


                       





Så varje månad detta året kommer jag se dom finaste vovvarna i almanackan (också     ) 




Ha det gott!   

Av minabernergossar - 1 januari 2014 14:39

Önskar er alla en god fortsättning på år 2014!


Har i några år gjort en kolatårta till nyår, men var trött på att kolan ALLTID blev för seg. (tråkigt att behöva sax för att ta en bit  )


Så i år tänkte jag prova något annat.

Baka är inte min grej, så något för avancerat var inte att tänka på.


Kollade på lite recept på datorn och hittade några muffins med dumlekolor.

Såg enkelt ut och ingredienserna fanns hemma.

Så detta fick det bli..


                   


Typiskt mej att inte lyckas med ens dessa   

Lät dom vara kvar i ugnen längre än vad dom skulle..   

Så dom blev.. goda, men TORRA!!!   


Hade jag bara gjort som det stod i receptet så hade dom säkert blivit riktigt bra.


(Dom skulle egentligen bara vara bruna med vit lasyr på, men det var ju nyår så därför ville jag ändra dom lite   )





Nu ska jag ut en stund med dogsen innan det blir filmdags och pizza/sallad     




God fortsättning på nya året!    


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards