Alla inlägg under juli 2012

Av minabernergossar - 19 juli 2012 23:49

Har för en tid sedan beställt dekaler till bilen, och idag var jag och hämtade dom.. kanonsnygga!!


HEJ-bilen ska få sig en förvandling inom kort...



 



Mr G-dekalen ska sitta på rutan bak, men först måste jag klippa ut bara vovven för det ska sen se ut som han ligger där med tassen som hänger ner på plåten under rutan. Hoppas ni förstår hur jag menar, annars får ni vänta och se sen hur   


Har oxå beställt små söta tassavtryck som jag får när jag åker dit och får dekalen bak ditsatt för jag vågar inte ge mej på det själv. 


Dekalerna har jag beställt på http://www.jilmaqi.se/







Hundarna mår bra och jag måste ta tag i dragträningen med Imexx och Gazton ska få prova en ny dummis som jag köpt på djuraffären "Morrhåret" i Vadstena.

Mr G är ju nu helt bra i sin tass igen. Men åkte ut för en liten olyckshändelse för några dagar sedan, då han fastnade med en tass i en trasig bräda utanför mitt växthus.


 


Han kom ner och fastnade då det nöp fast när han drog åt sig tassen och vad han skrek stackarn innan han till slut lyckades komma loss.

Men inga skador på gubben har jag hittat så det gick ju ändå bra.




Ha det gott!

Av minabernergossar - 10 juli 2012 21:55

I lördags åkte vi hem från Danmark.

Har haft en toppenbra vecka där.

Vi åkte över öresundsbron och vidare mot Kalmar där vi hämtade upp vovvarna som bott på "Förlösa hundpensionat" innan vi körde hemåt mot Hästholmen.


I söndags öste regnet ner så gott som hela dagen, och en trädgårdspool bildades på vår tomt. Släppte ut vovvarna där så dom skulle få ha lite skoj...


Blev lite förvånad att vattenhataren Imexx var mest i vattnet, och Gazton som älskar att simma efter dummisar i sjön inte alls var lika road av trädgårdspoolen..    



                                         





Ha det bra!


Av minabernergossar - 5 juli 2012 20:42

Saknar mina vovvar...   


 





Vi har nu precis kommit hem från en restaurang... proppmätta!!

Det var buffe, och det fanns en hel del att välja på, t.o.m färdiga räkcocktail i skålar.. kalasgoda!   



Efterätter och fika fanns oxå mycket av..


     


Så just nu känns det som jag aldrig mer kommer bli hungrig igen



Straxt utanför restaurangen var det lite nostalgi då det stod en hel rad med gamla veteranbilar där. Några riktigt festliga små och stora bilar fanns det


             




Imorgon är vår sista dag här i stugan, och på lördag morgon åker vi härifrån mot Kalmar och hämtar vovvarna, innan vi åker hem till Ödeshög.



Ha det gott!  



Av minabernergossar - 3 juli 2012 20:34

Tidigt i lördags morse åkte jag och hundarna ner mot Kalmar, och sambon i bilen efter, för hundarna skulle en vecka vara på Förlösa hundpensionat som hundarnas uppfödare Joy har. Hälsade oxå på Joy och Tommys hundar... och där fanns ju lilla nytillskottet Ponduz (Stensängens Ponduz)


     




Vi skulle sedan vidare till Danmark på semester.

Så jag lämnade kvar min HEJ-bil där och åkte med sambon vidare ner mot Öresundsbron och över till Danmark.


Vi skulle tillsammans med släkt till en stor stuga med pool i... just den stugan vi skulle haft förra sommaren men som vi aldrig kunde ta oss till p.g.a översvämning efter att det regnat 500 mm på tre dagar när vi då kom dit.


Vi fick då till slut en annan stuga, som även den var lite marig att ta sig till, men det gick..

Det var vatten runt hela stugan, så vi fick vada i vatten i flera dagar..


       



Vi kom då oxå dit på lördagen. På tisdagen kunde vi först gå ut ur stugan utan att vada i vatten... men bara ca en meter ut, sen var det vatten kvar.


på onsdagen såg det ut så är..


        

Inget mysigt alls   







Men i år har vi rätt stuga och har det kanonbra    


Har tagit lite bilder hur det ser ut nu mot förra året.



 

Förra sommaren...




 

Lite torrare nu




 

Förra sommaren..





 

Nu..







 

Förra sommaren..







 

Nu..








 

Förra sommaren..








 

Nu..









Förra sommaren...






 

Nu...










 






Ja som ni förstår så har vi det ganska mycket bättre än förra sommaren




Ha det gott!   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards