Alla inlägg under februari 2013

Av minabernergossar - 9 februari 2013 18:03

Först ang. hunden som var ner-och uppgrävd på omberg..

Den låg kvar även nästa dag men är nu bortagen därifrån (inte av mej) så inget barn eller någon känslig skulle behöva se den, för det var ingen vidare syn.



Har ju sedan Gazton började hoppa över staketen här för ca 2 år sedan varit med vovvarna ut om dom varit i trädgården... för att hålla full koll på den lille smitaren. Nu har han ju varit smart och inte smitit över om han visste att jag hade koll. Men det räckte ibland bara man vände ryggen till så var han puts väck..    




 



Staketet har undan för undan höjts runt nästan hela trädgården, och han har inte smitit nu på ett bra tag.    


I torsdags när jag skottade snö, fick hundarna under tiden söka hundgodis i trädgården. Jag gick oxå utanför grinden och skottade även vid bilarna (inte långt ifrån)

Står under tiden och pratar med syrran som oxå är ute.

Plötsligt kommer det en hund (gissa vem?!) springandes borta på vägen..


Ja den var ju väldigt lik min Gazton 

Såg sen att det var han och även fast han var på väg hemåt så ropade jag ändå   


Men hur och var hade han kommit ut, för kunde han verkligen fortfarande hoppa så högt som innan nu när han är 9 år.. ?!


Det var ju nysnö så jag kollade på ev. spår vart han smitit och det var över det höga trästaketet vid grinden.


   

Detta staket hoppade han över




Jag följde spåren för att se vart han varit på dom minuterna han var borta..


 

Här har han fått med sig lite snö när han hoppat över..





 

 Landningmärke efter tassarna...




 

     

Han har nog hittat lite intressanta lukter på sin tur ser det ut som.

Ja bara att inse att han är en obotlig smitare den lille filuren



 




 


Igår var vovvarna, jag och syrran och hennes ena vovve (den rundan) uppe och gick en prommis på omberg.

Det var inte så lätt att fota eftersom min lille smitare fick vara kopplad i flexikoppel (inhandlat ett nytt)


Ja vi gick och gick..  så inte så mycket att berätta om, och några bilder blev det ju så nu slutar jag bloggen med dom..



                         





Trevlig helg!



Av minabernergossar - 3 februari 2013 22:31

Varning, varning!!

Blir lite otäcka bilder i detta blogg-inlägg.
Jag sätter in dom sist så dom som inte vill se slipper det..


Idag vid halv 4 ringde syrran som då var på omberg och gick ihop med en kompis och deras hundar.
En karl hade sätt att något hade blivit nergrävt precis vid parkeringen på Hjässatorget.
Det låg hår runt en gropp där det stack ut en handduk..

Jag åkte upp och vi gick och kollade runt där brevid. Det fanns pälstussar lite här och var där omkring..
Ja och där ligger en stackars liten hund... död! Gråter
Undra vem som är så hemsk och begraver sin hund på en parkering, och så dåligt att den lätt blev uppgrävd.

För er som inte vill se bilderna så är det är en liten hund (inte pytteliten) med lång beig-grå päls, och med lite mindre päls på benen.
Den hade blivit äten i framdelen, men man har ju lite funderingar om det ev. kan finnas ett chipp som visar vem hunden är!??

Jag ringde polisen men intresset var ju inte direkt stort Besviken

För er som inte vill se får sluta läsa här, för längre ner kommer några bilder på hunden
<

<

<

<

<

<

<

<

<

<

<


         






Tragiskt är det!





Hej då!    

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards