Alla inlägg under maj 2013

Av minabernergossar - 30 maj 2013 19:13

Jag har sedan jag köpte min första hund fasat för magomvridning, och försökt att ge maten en stund innan och efter aktivitet för att minska risken så gott det går. Om jag ska åka bort och lämna hundarna ensamma hemma en stund så ger jag dom mat långt innan så det inte händer när dom är ensamma och inte ens kan få ett försök till hjälp OM det skulle hända.

  



Min första berner Bernhard visade lite tecken på att må illa och blev orolig en natt så jag åkte in med honom till djursjukhuset. Det visade sig att magen var ganska gasfylld men hade inte slagit runt, men han fick ändå vara kvar där över natten för säkerhet skull. Han var då 8½ år och jag minns att veterinären sa att hon trodde det var en unghund, och trodde mej knappt förrens hon såg hans journal   



Mina nuvarande vovvar.. eller rättare sagt den gamle busen är ju inte lätt att hålla lugn innan maten då han sprallar och har sig så fort han ser att maten är på G! (Har varit så i alla år) 


Filmade lite på hans matglädje igår kväll, men kom på det lite sent och då hade han busade av sig det fartigaste..



  Gazton,   9,4 år




Man blir ju inte precis mindre orolig för magomvridning när han håller på så här innan maten   ..


 

  

Har ni samma problem med era vovvar??




Ha det gott!    

 

Av minabernergossar - 5 maj 2013 22:11

Imexx nos verkar lite bättre idag även om glipan är kvar. Ser det sämre ut imorgon igen ringer jag och hör med en veterinär.


 



Jag har inget större intresse för att ligga och sola. Tycker det är dötrist!   Ja så ni kan ju räkna ut att jag just nu inte är så värst brun   .. och jag som ska till spanien om några veckor. Hur kul är det då att komma dit vit.. nä inte alls roligt!     


Jag har därför i flera veckor följt blocket flitigt efter ett solarium. Men alla jag hittat ligger tusen mil härifrån eller så var dom redan sålda.  

Började känna att det skulle gå åt skogen med solarieköp och att jag skulle bli tvungen att gå i spanien i långbyxor en hel vecka för att slippa visa mina vita ben.



MEN, så i tisdags såg jag en annons där ett proffssolarium skänktes bort mot hämtning. Perfekt.. OM det inte var så att det oxå var låångt bort. 

Jag mailade ändå och fick veta att fler skulle skänkas bort och att han skulle kolla upp om det fanns något närmare mej.. så snällt!!   


Fick sedan på torsdagen ett mail av honom om ett solarie som fanns lite närmare mej. OM jag ville ha det. Jag svarade såklart JAAA!!


Så ett sådant här solarium har jag alltså fått helt gratis..


 



Idag har jag testat det för första gången.

Så nu ska jag bli brun till semestern   



Ha det gott!


Av minabernergossar - 4 maj 2013 22:50

I tisdags morse skulle HEJ112 granskas i sömmarna på besikningen..  

Nervöst var det trots att det förra året blev blank papper.



 


Allt verkade ju bra i början, men efter att den hissats upp och kollats på undersidan blev det fler och fler påpekande och 2:or   ... rost, rost..

Bl.a var avgassystemet inte tätt p.g.a rosthål, och ett tvärstag var riktigt rostigt och jag fick veta att skulle det gå av skulle det vara svårt att hålla bilen kvar på vägen.. och det är ju inte kul



Nu vet jag inte hur jag ska göra..

Men funderar lite på att ställa på min vita gamla Passat combi istället.


 




 

På torsdagen kom en bernerkille till jobbet   

Han var varm och flåsig och behövde bli av med sin tjocka päls.


   


Han skulle rakas ner   


Ni kan ju tänka er hur jobbigt det känns för mej att sätta rakmaskinen i en fin bernerpäls    


Men vi gör ju som hundägarna önskar 




   

före-och efter


Efter..

    





Såg sen på eftermiddagen att Imexx skurit sönder sin nos, men vet inte på vad?!

Han har svårt att låta bli att tvätta på det och hindra honom är ju en omöjlighet.


   


Ibland ser det bättre ut och ibland sämre, och blir det inte bättre till måndag så ringer jag veterinären







Ha det gott!     

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards