Alla inlägg under juli 2014

Av minabernergossar - 21 juli 2014 23:26

Åkte i lördags morse till Askersund. Det var hundutställning där i helgen..

Jag åkte bara dit för att titta, och träffa några bernervänner.  


Tog många kort, men än så länge sitter bilderna kvar på minneskortet och jag har inte tittat igenom dom än.


Har bara plockat ut två bilder för att sätta in här nu så blir det många fler av bilderna som sätts in senare


   




Nu ska jag lägga mej, och kanske, kanske kommer fler bilder imorgon.. eller på onsdag..



 

Av minabernergossar - 18 juli 2014 22:53

Efter att jag skrev om Gaztons trasiga aktivitetskula, så har jag fått flera tips från snälla vänner om vart en likadan går att beställa.


Nu är två nya kulor (fyrkant) beställda och idag fick Gazton testa dom..  


     



Först började han med den runda, och den såg ut att vara godkänd av Gazton.. Han rullade den runt halva trädgården tror jag   




   




Sen nästa.. Den fyrkantiga..



           



Och den var minst lika uppskattad   

Även den rullades runt lääänge.


Så nu är Gazton nöjd och tackar för era tips om kulorna/fyrkanter




Imorgon blir det en sväng till Askersund för att kolla på hundutställning.


Min gamla kamera ska få jobba lite igen. Den nya får antagligen stanna hemma eftersom jag inte orkat lära mig den ännu   




                                       
                                 

Av minabernergossar - 15 juli 2014 22:47

Oj,Oj..Oj!!!..   Så länge sedan det är nu som jag skrev här   
 
Samma orsak som vanligt.. TIDEN! .. den räcker inte till..   
 
Jag är verkligen riktigt dålig på detta  .. kanske ska vänta tills jag blir pensionär istället  ... Ja det vore nog det bästa..       



Nä.. skojar bara!   
 
Som ni förstår finns det mycket nu att skriva om, men jag får ta det lite kort så det inte har timmar sen att läsa det.


    



Sedan sist har vi tävlat på en kvällstävling i lydnad. Vädret var uselt. Regn, blåst och endast 10 grader varmt.. i slutet på juni    

Vi fick vårt andra 1:a pris och har nu bara ett kvar till LP-titeln.

Vi kom också på 2:a  placering av 5 tävlande.

  

    




Vi har också haft trimbordet framme så hundarna fått öron och tassar fixade.

Gazton gillar trimbordet och hoppar gärna upp på det


     




Förra veckan var det sååå varmt här och hundarna gillade det inte..

Termometern visade 29,9 i skuggan på eftermiddagen. Temperaturen inne var då 27,4 grader.

Fixade därför en lägre och lite större pool till hundarna. Tanken var att Gazton (Imexx vägrar) skulle gå i och svalka sig... MEN.. trots att han gillar att bada så vägrade han att gå i poolen   


Jag kastade i några hundgodis för att locka i honom med.. men icke att han gick i



 

Kom hit med er nu så jag kan äta upp er   




     





Han försökte nå dom på flera sätt utan att behöva gå i.



       




Dom trodde nog dom skulle klara sig undan vattnet. Men så blev det INTE. Jag tog vattenslangen istället. Ville ju att dom skulle må bättre sen i värmen


     

Gazton






Vi var nu i lördags i Gränna och spelade "Äventyrsgolf"

Vem tror ni vann?? Ja såklart det var jag   med 60 slag (18 banor)


            

 

Inte så snyggt murat! Tror till och med jag skulle fixat det lika bra   


Innan vi åkte hemåt gick vi ner till hamnen i Gränna och såg nya färjan komma in i hamn.

     





I söndags gick hundarna och jag en prommis utmed sjökanten. Tyvärr regnade det, mem kameran var ju med så några bilder blev det.



       


 

Vad luktar han på där borta tro? Måste kollas upp..




          



Passerade badplatsen på vägen hem så hundarna fick gå ner där.. men kopplade så inte Mr G hoppade upp och skadade sig på bryggan igen


 






Ska försöka skriva oftare nu




 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards