Alla inlägg under mars 2013

Av minabernergossar - 25 mars 2013 22:41

Nu ska ni få veta resultatet från gårdagens lydnadstävling. Orkade inte skriva igår för efter tävlingen åkte jag till mitt städjobb och efter några timmar där brukar man bli ganska slö  


Trots att jag för flera veckor sedan anmält till en lydnadstävling (för mej årets första) så hade jag inte kommit igång med träningen på allvar. Hade därför planer på att helt enkelt strunta i att vara med på gårdagens tävlingen.

Varför ska det vara så himla svårt att börja träna???
Blev bara lite träning i förrgår som gick riktigt bra.. ja så bra att vi (jag ) valde att vara med på gårdagens tävling.

Vi var 4 st. i klass 1 och på lottningen fick jag och Gazton startnr. 2 och därför ingen ytterkant på platsliggningen. Blir då lite mer spännande eftersom Gazton då hamnar mellan 2 andra hundar.
Men det var inga problem, han låg så lugnt och fint kvar hela tiden trots att hunden brevid gick upp efter en stund.

Så nu börjar nästan platsen bli det säkraste momentet för vi har klarat det alla sista tävlingar vi detagit på
 
 
 
 

Tävlingsplanen var lite hal p.g.a snö och is och man fick se upp så man inte halkade.





På linföringen hittade den busen en stor bit snö som han tog och gick med i munnen en stund  

 
 
 
 
   
 

Resultatet av dagen blev sedan så här..


Platsliggning: 10 poäng


Tandvisning: 10 poäng


Linföring: 6,5 poäng  (åt snö, tränger, ss)


Läggandet: 0 poäng


Inkallning: 7,5 poäng (stötte emot mitt ben)


Ställanade: 6,5 poäng (dk)


Apportering: 6,5 poäng (tuggar)(föser in apporten)


Hoppet: 9 poäng (sitter snett vid avslut)


Helhetstintryck: 7 poäng


Summa: 142 poäng

 
 
 
Har redan anmält till ännu en tävling nu..   
 
 
Ha det gott!

 
 
Av minabernergossar - 19 mars 2013 22:19

Idag blir Mr G (Gazton) 9 år och 2 månader.

Han är ju fortfarande full med bus och fart, och jag hoppas han är pigg och friskt i flera år till.



         




Har tyvärr blivit lite dåligt med träningen inför lydnadstävlingen vi ska va med i på söndag. Känner mej därför inte riktigt redo att vara med.

Skulle vilja träna på platsliggning någon gång innan tävlingen men det är ju svårt att göra ensam.

Får se hur vi gör..

Är vi inte med och tävlar åker jag dit som publik istället, och försöker träna mer tills nästa tävling som är i april.



 







Fick i lördags hemska gallstensanfall trots att jag opererats för det. Har hört mig för och fått veta att det kan bli så även fast man är opererad. Trist att veta att det kan hända igen, och när blir nästa gång!??




Ha det gott!   



Av minabernergossar - 17 mars 2013 22:44

Mina hundar har under åren ihop nästan aldrig lekt med varandra.

Några gånger har det hänt, men mest har dom bara sprungit ihop..

Varför vet jag inte!?


Så plötsligt idag såg jag Gazton flera gånger försöka så igång Imexx till att leka. Kan det vara vårkänslor i gubben tro   ??



     

Imexx till vänster och den busiga Gazton till höger på bilderna



Efter middagen tog vi en promenad utmed sjökanten. Imexx brukar få vara lös om vi inte ser någon annan där. Gazton (rymmarexperten) får oftast gå i flexikoppel.



 


   


 



Idag såg jag en stor fågel i ett litet träd ute på ett av bergen i sjön och misstänkte direkt att det var havsörnen som satt där. Tog några kort på den och zoomade in bilden och det var örnen. Några fiskmåsar var sura på den och försökte flera gånger skrämma bort den genom att flyga ner mot den (bra självförtroende där  ) 

Såklart satt den envist kvar


   




Efter prommisen blev det pälsfix på vovvarna. Tassar och öron var nu igen i stort behov av lite klipp.



Ha det gott!   

Av minabernergossar - 7 mars 2013 21:34

Har nu anmält till årets första (för oss) lydnadstävling.

Den 24 mars är det dax för Gazton och mej att inta lydnadsplan.

Kul ska det bli att börja tävla igen, men såklart oxå hemskt nervöst   


Inte långt kvar så nu blir det träning på allvar fram till tävlingen.


Ett moment som inte funkat förut är ju apporten. Det har varit marigt att få den att sitta fast..

Vi har övat och nu sitter den oftast kvar hela tiden  .. t.o.m längre än den behöver


   



Vi har tränat lite på några av dom andra momenten oxå..

Imorgon blir det mer träning



           


 


Ja vi får se hur det går på tävlingen sen




 




Ha det gott!  



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards