Direktlänk till inlägg 30 maj 2013

Lugn innan maten.. !???

Av minabernergossar - 30 maj 2013 19:13

Jag har sedan jag köpte min första hund fasat för magomvridning, och försökt att ge maten en stund innan och efter aktivitet för att minska risken så gott det går. Om jag ska åka bort och lämna hundarna ensamma hemma en stund så ger jag dom mat långt innan så det inte händer när dom är ensamma och inte ens kan få ett försök till hjälp OM det skulle hända.

  



Min första berner Bernhard visade lite tecken på att må illa och blev orolig en natt så jag åkte in med honom till djursjukhuset. Det visade sig att magen var ganska gasfylld men hade inte slagit runt, men han fick ändå vara kvar där över natten för säkerhet skull. Han var då 8½ år och jag minns att veterinären sa att hon trodde det var en unghund, och trodde mej knappt förrens hon såg hans journal   



Mina nuvarande vovvar.. eller rättare sagt den gamle busen är ju inte lätt att hålla lugn innan maten då han sprallar och har sig så fort han ser att maten är på G! (Har varit så i alla år) 


Filmade lite på hans matglädje igår kväll, men kom på det lite sent och då hade han busade av sig det fartigaste..



  Gazton,   9,4 år




Man blir ju inte precis mindre orolig för magomvridning när han håller på så här innan maten   ..


 

  

Har ni samma problem med era vovvar??




Ha det gott!    

 

 
 
Ingen bild

Mirja

31 maj 2013 18:02

Hej på er!
Det var länge sedan vi skrattade så mycket. Vilken härlig Gazton...magomvridning hinner han inte få med den farten han har.
Många kramar från: Hobbe o hans familj

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards