Alla inlägg den 27 mars 2015

Av minabernergossar - 27 mars 2015 23:51



Om en vecka blir min lille Imexx 9 år.   Makalöst vad tiden rusar på.


 




Har ju nu för en tid sedan kollat upp kullsyskonen i Imexx kull. Fanns dom kvar i livet??   


Kontaktat ägarna till syskonen för att höra om allt var bra.. och jodå!, den ena efter den andra har skickat svar tillbaka att deras I-kulls-hundar lever och mår bra.     


En har jag inte lyckats få tag på telefonnummer till ännu, men ska göra fler försök.


Vet att en tyvärr inte lever längre, men 6 kullsyskon vet vi helt säkert fortfarande lever av 8 från början.. och kanske är dom 7 kvar, det får vi veta när/om jag får tag på även den sista.. hoppas, hoppas!!


     


 

Vi har nu ihop bestämt att ha en syskonträff för "Calmaritens" I-kull den 10 Maj, och det ser jag mycket fram mot. Ska bli så kul att se dom tillsammans igen.

Då som ett gäng fina gamlingar istället för små valpar    





Idag efter jobbet gick Imexx och jag ner till sjön och sen en promenad utmed sjökanten igen.


Imexx hatar ju vatten så bada gör han INTE, men det finns ju mycket annat intressant på stranden.



     



Ett And-par kom och gjorde oss sällskap så jag kastade i några hundgodisar till dom som jag hade i fickan.      Tyckte Imexx var dumt gjort av matte  



         




Imexx den busen började ge sig på lite bergsklättring också när vi var på stranden.


                         



 

Vi får se vad som händer imorgon. Kanske blir det en tur till Omberg om vädret är bra.

Ovido - Quiz & Flashcards