Alla inlägg den 24 februari 2014

Av minabernergossar - 24 februari 2014 22:14

Hade igår bestämt att ta en längre promenad med hundarna. Tänkte först ta den rundan förbi min kusin, men bestämde sen att ta cykelvägen till Ödeshög (5 km enkel väg) och tillbaka.
Tyvärr var ju inte solen framme igår (heller) utan det var grått och blåste rejält, men kameran var ändå med så bilder blev det utmed vägen.. fast inga bra   
 
    



 
 
 
När vi hade kommit en bit på väg så kom vi fram till en hage där det var en massa spralliga ungdjur av kor/tjur,, vet inte vilket för jag hade då fullt upp med att planera min egen begravning.. ... för alla satte av i full fart mot oss..  Hjälp!!!   
 
Vet ju att det kan vara djur i den hagen, men tyckte dom var extra spralliga idag, och jag med min stora ko-skräck gillar det inte alls.
 
Fast det är nog nästan värre med stora spindlar   
 
Vad skulle jag göra OM alla hade tagit sig ut ur hagen?? Fanns ju inget att gömma sig i med bara gärden omkring.
 
 
 
 
 
 
Nu höll sig korna som tur var i hagen och vi gick vidare mot Ödeshög.
 
Måste erkänna att jag gick sen och tänkte på att jag skulle tillbaka igen där förbi på hemvägen.  och hade olika planer för hur jag skulle göra för att dom inte skulle se mej lika lätt när jag passerade förbi..


När jag närmade mej korna på väg hemåt så fegade jag ur, och ringde hem och bad att få bli hämtade istället  Så det blev inte riktigt en mil lång prommenad som jag tänkt, utan bara ca 8 km... Men nästa gång så SKA jag allt gå förbi           





Sen vill ni kanske också se valparna jag var och tittade på i lördags kväll.. Nu var det ju inte några Bernervalpar, utan 7 veckors Goldenvalpar , och visst var även dom mycket söta..

Fast inget är ju sötare än bernervalpar.. eller hur??   




   



         










   


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards