Alla inlägg den 15 juni 2012

Av minabernergossar - 15 juni 2012 21:40

Jösses vad jag slarvat med bloggandet sista tiden

Har haft massor att skriva om, men inte hunnit.. attans oxå!

 
Så nu blir det inget skrivet om det gamla, utan bara lite om i tisdags kväll då Emma och jag tog med badglada vovsingen Gazton ner till sjön så han fick ta ett kvällsdopp.
Han äskar vatten och gillar skarpt att simma ut och hämta dummisar som jag kastat ut.
 
Imexx är därimot mer glad om han slipper bad helt.. så han slapp va med då.
 
 
Tyvärr såg jag när vi kom hem att Gazton hade ont i ena frambenet, och antagligen hade han skadat sig när han flera gånger tog sig upp på berget, och även på ett som ligger straxt under vattenytan på ett ställe.. för hans matte några gånger kastade dummisen så den hamnade bortom berget och Gazton vill absolut hämta hem dom även om vägen dit blir lite marig.
 
Han haltade inte men jag såg att han inte satte ner den tassen ordentligt.
(han har bara varit halt en endaste gång under sina 8½ vilda fartiga år)
 
Jag såg sedan att han hade ett större sår och var svullen i karleden, men nog sjutton var han ändå tvungen att hoppa över staketet dagen efter den rackarn
 
Lite bilder som togs på badnissen..
 
 
                                                                              
   
 
Nu ska vi snart gå och kolla på cyklisterna som kör vätternrundan. Dom passerar förbi vårt jobb
Ovido - Quiz & Flashcards