Alla inlägg den 18 januari 2012

Av minabernergossar - 18 januari 2012 10:11

Nu när vovvarna var rena, torra och lite frissade så var ju tänk att ta lite nya ståbilder på dom. Brukar ju bara bli nya ca en gång per år... och knappt det! Blir ju mest andra bilder på dom.

 

Nu fyller ju Gazton 8 år imorgon och blir veteran, så det skulle varit kul att ha en ny fin ståbild på honom då.

 

 

 

Syrran som jag tänkt skulle hjälpa mej att fota var iväg med sambon, och sedan åkte hon till skogen så jag bad istället mamma lite snällt om hon ville hjälpa till att ställa upp Gazton, så fick vi vänta med Imexx till en annan dag.

 

Mamma är inte alls van vid att ställa upp hundar, men vi testade hur det gick. Vi hade ca 5 min på oss innan jag skulle hämta dottern vid bussen.

Fick bara på Gazton halsbandet så det var inte så lätt att hålla honom, och mamma ville helst inte släppa honom ifall han försvann.. han är ju bra på det den busen  . Men jag tror inte han skulle smita när jag hade koll på honom.

 

 

(Mamma sa att hon kände sig som Emil i lönnebergas pappa såg ut när han skulle få hem kossan från marknaden, och jag håller nog med lite  ) 

 

 

 

 

Mamma  kämpade på och när han såg att hon hade godis i handen så försökte han hela tiden gå fot med mamma  . Men det var ju inte det vi ville just då, och till slut fattade han vad vi ville, men det skulle vara åt rätt håll oxå och tiden tickade på... 

 

    

 

 

Tycker mamma fixade det bra för att inte ha gjort det innan, så nu får hon nog hjälpa till fler gånger framöver  

Ja några få bilder blev det även om dom inte blev så bra som man önskar.

 

 

 

 

 

Dom får duga tills vi hinner göra fler försök och vädret är bättre.

 

Imexx ska ju då oxå fotas.

 

 

 

Ha det gott!

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards