Direktlänk till inlägg 22 april 2011

Två som saknades

Av minabernergossar - 22 april 2011 22:33

Igår var det då dax för Hej-bilen att få sig en koll i sömmarna på bilprovningen.

Jag skulle vara där kl 10.30 och kan ni tänka er.. jag kom faktiskt i tid, t.o.m lite för tidigt.   

Gick och checkade in och så fort jag var tillbaks i bilen så står det HEJ112 till port 2 på tavlan så det var bara att gasa in.  




Betalade först, och sedan började han kolla lite här och där på bilen. Sen frågar han om jag har två stolar kvar hemma, och det hade jag ju så svar JA. Där blev det första felet. Hade ingen aning att alla 6 stolar skulle finnas med.   

Sen kollades lysen, och efter en stund börjar två stycken karlar hålla på med olika verktyg på ett ställe under huven, så jag blev lite nervis att det var riktigt illa.  

Sen säger en av dom att ena lyset var felinställt och att dom försökte fixa det, men lyckades tyvärr inte... nästa fel alltså.

 

Sen blev det en noga koll på undersidan och där var det rostskadat i ena balken på vänster sida, och det visste jag om eftersom det var påpekat vid förra besiktningen enl. förra ägaren. 

 

Jag har ju lite planer på att ställa på min gamla Pontiac -78 i sommar och eftersom den är veteranbil sedan några år tillbaka är den nu skattebefriad. 

 

 

 

Om jag gör det så blir det att jag antingen säljer eller ställer av HEJ112.


Glad Påsk till er alla!


Lotta & Bernergossarna


Hemsida

 
 
Junitjej

Junitjej

23 april 2011 08:01

Trist att bilen inte blev felfri!
Visst är det nervöst att besikta bilen?

http://junitjejen.se

 
Emelie

Emelie

23 april 2011 17:42

Ajaj...tråkigt med HEJ :-( Men hur tänker du nu??? Var ska Gazton och Imex va i Pontiacen???? Kram och vi hörs!

http://finarossinas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards