Direktlänk till inlägg 7 april 2011

Besök

Av minabernergossar - 7 april 2011 07:47

Ojdå! Skrev ju sist att jag skulle fortsätta skriva efter städjobbet. Jag har som ni förstår inte städat tills nu, utan det har bara inte blivit tid för att skriva innan.


Hade ju besök här över helgen av Joy och bernergrabbarna Kicken och Izac.

På fredagen blev det mest att vi fixade iordning vart Joy och grabbarna skulle ligga på nätterna. Sedan fixade vi lite mat och satt sedan och pratade.

På lördagen blev det en tur upp till Omberg, där vi spatserade upp till Hjässatoppen. Tyvärr var vädret uselt så någon direkt utsikt syntes inte därifrån. Vi fikade vid den gamla kiosken där upp innan vi begav av neråt igen.



 

 



Lille Izac var för liten för att gå hela vägen, så Joy bar honom i en väska/bag mesta tiden.

När vi sedan kom hem, bytte vi snabbt om och åkte till Elgiganten i Motala där vi köpte varsin cd med instrutioner för att lära sig kamerainställningar för att kunna ta bättre bilder... så nu har vi tänkt bli proffs   ! Slängde oxå ett öga på en viss systemkamera när innanför glasskåpet oxå såklart... önskade att den var min!



Sedan blev det tacos och vi tittade på körslaget .


  


  


 


På söndagen blev det lite fotografering (i det dåliga vädret) innan Joy och grabbarna åkte hemåt igen.


Har varit jättekul att träffa Joy igen!


Nu måste jag åka till jobbet.  Skriver vad veterinären sa om att Imexx blöder när jag kommer hem om några timmar.



Lotta & Bernergossarna  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards