Alla inlägg den 8 juni 2014

Av minabernergossar - 8 juni 2014 11:25


 

I fredags på Nationaldagen var det 20 år sedan jag fick ett mycket trevligt samtal från Alingsås.

Det hade blivit 6 st. och alla var hanar, och en skulle bli min.. "Min allra första hund"   


Bernhard skulle han heta, det hade jag redan bestämt, så uppfödarna (ej kennelnamn) registrerade sen det namnet i hans stamtavla.

Bernhard var sen den av de 6 st. som levde längst i kullen och blev 10 år och 2 månader.

Han var en "En gång i livet hund"  .. och saknaden efter honom är stor och blev ännu värre när jag i fredags tittade på gamla filmer på honom.   

VILKEN fartis (även) han var, och så otroligt snabb. Det hade jag helt glömt.


Jag ska se om det på något vis går att få över filmerna från Hi8 till skiva, så ska jag sätta in några av filmerna här sen.

Finns bl.a en film där han 5 år gammal träffar sin halvbror (samma pappa).


Filmade lite på tv-n när filmerna gick så det ska ni får se här nu..

Han hade så fina svarta ögon.   



  Bernhard




 



Hade ju egentligen tänk sätta in bilderna på fartisen Gazton i badet här istället, men det får bli nästa inlägg istället för bilderna är redan uppladdade på bloggplastsen.



Nu ska jag gå ut träna lite med Gazton inför lydnadstävlingen nästa helg.


 


  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards