Alla inlägg den 6 juli 2011

Av minabernergossar - 6 juli 2011 14:36

Ni trodde väl inte heller att jag skulle lyckas skriva oftare... och det var ju helt rätt!   


I lördags var vi hos sambons syster med fam. i Gränna. Sambons andra syster och kusiner var oxå där.


  



Det var en jättetrevlig kväll och god mat blev vi bjudna på.


  



Det var sen oxå fem-kamp (men bara fyra grenar  )


Vi var fyra lag. Jag , Emma och två killar  till var i samma lag. Emma ville inte vara med på grenarna så hon fick vara fotograf istället, för vi var ändå en för mycket i vårt lag.


Första grenen var att spotta geleråttor... inte alls lätt om ni frågar mej   .


Sen blev det säckhoppning. Tyvärr gick säckarna sönder på första personerna så det blev inte riktigt bra, men det var ju lika för de flesta/alla lagen.


  



Sen fick alla varsin tampong att binda bakom sig, och helst i rätt högd, för den skulle vi sedan få i en flaska med vatten och när den svällt upp så den fastnat springa med den runt en kon och tillbaka... uj,uj, inte lätt det heller.


  



Lite senare blev det även brännboll, men det hoppade jag. Var kul bara att titta på dom andra. Tyvärr var det då lite mörkt för min kamera att ta några vettiga bilder då.



  



På söndagen åkte sambon, dottern och jag till Ica-Maxi och handlade och kikade efter ett trädgårds-yatzi (stavas det så????). Men vi såg inget så dom var nog slut.


I måndags eftermiddag var vi och firade svärmors sambo som fyllde år   , och där behövde man inte heller svälta för vi fick både frallor + fika med både kakor och tårta.

Igår var det fullt på jobbet och bl.a kom en bernertjej som skulle klippas ner.


Idag började jag dagen hos tandis kl 8. Skönt nu har jag det gjort för ett tag framöver.


Nu ska jag fixa lite käk och sedan ska jag åka och jobba på mitt andra jobb. Har ju även ett städjobb ca en gång i veckan... det gäller att ligga i!   


Ha det gott!   


Lotta & Bernisarna

 

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards