Alla inlägg den 21 november 2016

Av minabernergossar - 21 november 2016 21:18



Ni ser! Jag är redan tillbaka här och skriver igen.  .. Det trodde ni inte va?!


Utställningar har det ju blivit ganska många av för mej nu sedan Dunder kom hit.



 

  Dunder  (19 månader)





Och även igår åkte jag och vovvarna iväg till Moheda där det var inofficíell utställning annordnad av "Labradorklubben Småland"


Berner var det bara 2 anmälda.. MIna!     


Dunder blev BIR, och skulle sen in i Gruppen.

Blev lite väntan tills alla i grupp 2 var färdigbedömda, så jag tog en snabb sväng ut med Dunder. När jag kommer in ser jag att Grupp 2 final börjat, så det blev till att springa in i ringen..


Det var 9 hundar i grupp 2, och Dunder.. VANN!! Vilken hund!!   .

(Domare: Bengt-Åke Bogren)



Vi skulle därför sen in BIS-finalen där det var 10 hundar. Det var då en annan domare (Viktoria Möller) som dömde BIS, så man visste inte vad hon skulle tycka.

Hon sparade dom 4 som skulle placeras, och Dunder var en av dom   . Det slutade med att han blev BIS - 2:a.. SÅ otroligt KUL!!   

(Du har en mycket fin hund sa domaren)


Extra kul att två olika domare samma dag dömt honom till så bra placeringar.



Man fick otroligt mycket fina priser. Så generösa på den utställningen. Jag kunde inte ens få med mej allt utan fick hämta kärran och köra det på så mycket var det.



             


Är lite nyfiken på detta paket. Det är ännu oöppnat.

Det är 40 x 50 cm och låter när man rör på det.




Vill ni gissa vad det är innan jag öppnar det framöver?? 



Återkommer sen om innehållet



   

 

Ovido - Quiz & Flashcards