Direktlänk till inlägg 28 oktober 2015

Nu vet vi svaret :)

Av minabernergossar - 28 oktober 2015 07:43



Förra söndagen hade vi planerat en ny syskonträff för Imexx kull. (Calmaritens I-kull)

Tyvärr blev vi bara två pga sjukdom (på ägarna) dagarna innan.


Men vi hade en mycket trevlig dag ändå, fast det såklart hade det varit kul om fler kunde komma.


 

Imexx och Tuva (Ivana)   



Dom är snart (den 3:e) 9,7 år gamla, men man ser inte något av åldern ännu.



     

Tuva (Ivana) på de 3 bilderna över.





Imexx på de 3 bilderna under.

     

Imexx



Eftersom dom som inte kunde komma denna gången vill att vi ses igen så planerar vi för ännu en träff. Gör vi så gärna..  



Vi visste ju att 5 av 8 ännu lever, men visste inte om det ev. var 6 kvar i livet. Har ju under lång tid nu försökt få tag på den ägaren, men inte lyckats för uppgifterna jag fått inte stämde.


Gjorde en efterlysning på Facebook med några av uppgifterna jag fått, och fick då hjälp av snälla Katrine.   Hon lyckades riktigt snabbt få fram rätt uppgifter (Jag höll på 1 år )


Jag har nu ringt upp Iriz (Bimba) ägare och fått veta att även hon lever och mår bra. Härligt att nu veta att av kullens 8 valpar lever fortfarande 6 st.


Lucky (Ibike) i kullen levde även hon över 9 år. Tyvärr lämnade hon sina ägare i somras pga sjukdom. Vet att hon var en mycket älskad hund.  




  

Vi pratade lite löst om vi kanske skulle ställa ut syskonen ihop. Det skulle ju vara kul med ett gäng gamla kullsyskon i veteranklassen samtidigt  . Vi får se hur det blir med det.





På lördag åker Dunder och jag till Växjö på Hundutställning. Det är 67 Berner anmälda, men vet inte hur många valpar. Dunder är ju nu 6,5 månad.

Spännande och nervöst  .




Idag ska jag ha en trevlig dag ihop med..  Ja, det får ni veta i nästa inlägg.. snällt va?!   



 






Tar väl och tjatar lite till nu sista dagarna på tävlingen.  

Hoppas ni vill fortsätta att rösta på vår bild.


Ligger nu på 4:e plats och vill inte släppa förbi någon mer. Jag vet att den precis bakom vill få bort mej och andra raser ur 10-i topp. Hoppas vi får stanna kvar.

Tack på förhand till er som Röstar.  



http://hundensdag.royalcanin.se/fototavling/?pid=14216









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards