Alla inlägg den 13 september 2015

Av minabernergossar - 13 september 2015 09:03


Jag har ju nu på många år knappt ställt ut mina hundar på hundutställningar. Har mest bara varit och tittat på andra jag känner som ställt ut sina.


Men så kom ju lilla Dunder in i mitt liv, och nu har vi redan hunnit med tre stycken utställningar. Jag behövde öva och jag märker för varje gång att det går bättre och bättre.

Jag är så dålig på att veta hur dom ska stå så det ser bäst ut. När man står nära ser man ju inte det.  



     



Igår var Dunder och jag på tredje utställningen. (Inoff.)


Fick HP (Hederspris) , blev BIR (Bäst i rasen). Han var ensam i sin ras   


 



Dunder skulle sen in i finalen och tävla om BIS valp, 4-6 månader. Som jag såg var det 12 i finalen i den klassen.

Det blev några gallringar och Dunder var kvar bland dom fyra som skulle placera sig.    


 


När fjärde platsen ropades upp var det inte Dunder..  .. inte heller på tredje plats..

Han hamnade sedan på 2:a placering     



Jag är så glad för min lilla goa Dunder  Han är så enkel att ha med överallt.

Imexx är också lätt att ha med sig. Han var igår med som maskot, och det skötte han perfekt. 



Kritiken..

 



Dunder är ju född den 11 (April), och igår fick jag nummer 11 på nummerlappen, valde också katalogen med nummer 11 (var lottdragning på den)

 


När vinstnumren på katalogen ropades upp var första pris nummmer 11.   

Jag hämtade priset och det var en fin dyna med en båge med tyg på, att krypa in i.... i storlek till en katt eller liten hund.   

Jättefin och såg riktigt skön ut, men inte till en Berner   

Jag har ju bekanta med både katt och småhundar som jag kunde ge den till.


MEN så innan vi åkte hem kom hon som skänkt priserna och frågade om jag ville byta till något annat.. ex. ett koppel. Jättesnällt att hon frågade och jag fick istället ett mjukt fint koppel i älgskinn.. Var visst min turdag.   


   



Alla vinster för dagen (gårdagen)


       

 






Blev ju några få blandade bilder tagna igår också så vi tar väl med dom här också.   


    

                 





Nästa helg är det dax igen. Då ska han även träffa pappa Aslan.   




Ha det gott alla!   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards