Alla inlägg den 26 juli 2015

Av minabernergossar - 26 juli 2015 18:38


Oj,oj! Nu har jag verkligen varit dålig på att uppdatera bloggen. 

Över två månader sedan sist. Men jag blev glad över att se att det fortfarande varit en del besökare fast jag inget nytt skrivit.  


Har funderat mycket på att lägga ner den helt, men eftersom det nu varit ett par hundra besökare per månad som kollat in sidan ändå så gör jag nog ett försök att fortsätta skriva.

Kul är det ju, men tiden är knapp.


Sedan Dunder kom hem till oss 9 veckor gammal så hade jag straxt efter tänkt skriva ett inlägg om det..

Men så blev det inte. Inlägget skulle heta "Hemliga Dunder" för redan i mitten av april var han vald endast en dag gammal.


 

Dunder,  9 veckor


Men jag höll det hemligt, och höll många gånger på att försäga mej när någon frågade om jag inte skulle skaffa någon ny Berner snart. Jag är inte redo än svarade jag, och det var ju faktiskt sant också.

Att mista Gazton var det jobbigaste som hänt mej.  Vet inte hur många gånger om dagen jag tänker på honom och saknar denna speciella hund.   



 

 

Gazton 10,5 år



Men efter att Dunder flyttat hit så har jag fått annat att tänka på också.


 Dunder växer så det knakar och han är en mycket snäll och social valp. Alltid glad och positiv, enkel och duktig. Svårt att motstå hans charmiga sätt. men jag gör så gott det går och en sak har vi tränat in nu. Att vänta på "Varsågod" innan maten.



   

Duktig va??!    (blåbärsoppa som ligger på maten om ni undrar)


(Fick tyvärr inte med hela Dunder och skålen med det objektivet, för då hade jag varit tvungen att hoppa upp på köksbänken  )





Idag har han tappat sin första tand.     


 

Tandlösa Dunder






Imexx har nu blivit 9 år och 3 månader (snart 4)

Han är pigg och glad fortfarande och verkar gilla att han fått en ny kompis igen.


   



Skulle kunna fylla bloggen med bilder på Dunder o Imexx men det tar vi i ett annat inlägg.

Nu ska jag ut och gå en hundpromenad i blåsten.  (Tror jag tar med kameran också   )



Ha det gott!   


 





Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards