Direktlänk till inlägg 19 april 2015

Ny kompis

Av minabernergossar - 19 april 2015 23:38



Imorse började vi gå promenaden vid halv 8 och det syntes inte till någon mer där jag o Imexx gick, så han fick vara lös nästan hela tiden (Oops, får man kanske inte nu va?  


     


 

Han lyder sin matte bra och sticker ju inte iväg.   

Där vi går, går dagligen även många andra, så några djurungar borde inte bli skrämda av just oss. Hoppas inte det iallafall.  


JO förresten.. några gjorde vi lite upprörda när vi gick ner till ena stranden... Fiskmåsarna på bergen ute i sjön blev som galna en stund men lugnade sig snart.


      

 



 




Vi gick straxt vidare...


 


   



och kom fram till en stor sten.   


       

Lockade upp min lilla "Bergshund" på stenen (Fotodags), och med lite hundgodis var det inga problem alls. Han gör nästan vad som helst för en frolic, och för sin matte      



På hemvägen ser vi plötsligt en hund o hans ägare en bit bort.

Kopplar Imexx direkt, men ser sen att det är en hund jag träffat på jobbet förut.

Hans matte (var hans extramatte) säger att han brukar unvika andra hundar han inte känner, men just Imexx gillade han direkt. Nästan unikt sa hans matte.



Dom började leka, och ibland var Imexx först, och ibland var det den andra hunden (Tico)


               

 Åh har du ätit Frolic??.. mums!!     





Blev ju en kul upplevelse för Imexx, för det är ju inte var dag han träffar en ny kompis på promenaderna.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards