Alla inlägg den 9 april 2015

Av minabernergossar - 9 april 2015 23:03




I måndags morse gav jag o pappa oss iväg mot storstaden. Vi skulle till Huddinge.

Jag hade sätt en maskin jag så gärna ville ha på en sälj-annons.

Mailade och den var kvar.

Frågade sen pappa om han ville följa med och köra, för jag är usel på att hitta i Stockholm. Snäll som han är så sa han.. Ja!   

Vi hade släpkärra efter så det gick inte i racerfart, men fram kom vi.


 


Vädret var lite växlande under resan..



   



Vi stannade till på ett köp-centra en bit innan stockholm, men jag är osäker på vilken ort.

Jag gick in på Ica-Maxi och skulle ta ut pengar på bankomaten där. Allt fungerade som det skulle... tills det stod "Ta dina pengar" men INGA pengar kom ut. Straxt därefter stängs automaten ner och skärmen blir röd med texten.. "Tillfälligt ur funktion"    Jaha! Det var ju bara att gå ut och åka vidare utan pengarna.


(Tyvärr är pengarna ännu borta från mitt konto, och jag har kontaktat banken. Så nu är det bara hoppas jag får tillbaka mina pengar igen framöver) 



Vi kom en stund senare fram till huddinge, och maskinen var verkligen i nyskick trots att det varit två ägare på den.

Jag köpte den och snäll som säljaren var fick jag betala den del av summan som fattades när jag kom hem.. Snällt!   


Vi lastade på och begav oss hemåt igen.


   



     


Trafiken tätnade på ordentligt i motsatt körbana, och några hade visst lite för bråttom, och fick ångra det   



Hem kom vi och maskinen kom på plats..   

<

<

<

<

<

<


 

Denna bild lånad av säljaren.




   

Ska du starta snart eller?!?.. Jag är redo!   






Selarna (tre stycken olika storlekar) var inte ens upppackade ur plasten.


Den går i hastighet från 0.04 km - 16 km, och går att elekroniskt ändra lutning till både uppför- och nerförsbacke.

Imexx och några till har testat den i gåfart, och snart är dom redo för att börja springa på det.

Jag är helnöjd med köpet och bandet är absolut inte någon ersättning till vanliga härliga hundpromenader utan mer som extra träning vid behov.


Löp-Bandet står på trimmet och när vi lärt oss dess funktioner helt så kommer det finnas till för kunder. 



     




Idag blev det lite firande av dottern Emma som blev hela 17 år. (vart tog den tiden vägen??  )

Kalas blir det på söndag istället.


   

    







 




 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards