Direktlänk till inlägg 20 november 2014

Klump i magen

Av minabernergossar - 20 november 2014 23:45


Igår morse fick hundarna sin mat som vanligt. Gazton får sin mat numera serverad på en liten stol så den kommer upp i bättre nivå. Det var bra för nacken sa dom på rehab.


Allt var bra, till plötsligt Gaztons skål kommer utanför kanten, ramlar ner... Och går sönder     


 


Skålen han haft i så många år.. Alltid känns det som.

Vad skulle hända nu? Var det ett tecken??

Blev som en klump i magen.. Oron steg   


Jag är kanske larvig som ens brydde mej, men jag tror vissa saker har en mening och kände en viss oro. Var det meningen att han inte skulle behöva någon mer skål?   


 

Min fina gamla älskade pälsboll   



Jag letade fram en ny skål och hoppades att han skulle behöva den sen till kvällsmaten.




På promenaden vi gick vid sjökanten passade vi på att gå ner till stranden och träna lite i sanden/gruset. Blir ju lite jobbigare att gå där och lite mer muskler får jobba.


   



 


10 år och 10 månader blev han också igår och hundarna fick varsitt märgben att fira med.



 

Gott!   


Han överlevde gårdagen och även denna dag, och allt känns som vanligt igen.

Klart att lite oro alltid finns för att något kan hända när man har två gamla gubbar.


Imorgon har vi beställt SOL  ... Så undrar ni vart den är då, så är den HÄR     





 

 
 
Kim

Kim

23 november 2014 09:07

Åh, så tråkigt! Men sånt händer, kanske det är någon mening med det. Kanske behöver han en ny skål. Han kan få en av mig, jag har flera, som jag inte behöver. :-)

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Nina

24 november 2014 00:26

Han behövde nog bara en ny skål :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards