Direktlänk till inlägg 23 september 2014

Bara Imexx

Av minabernergossar - 23 september 2014 23:39

Gazton fortsatte att skrika till/pipa någon gång ibland under helgen.

För varje gång det hände blev jag mer och mer orolig.. vad var det för fel på min älskade vovve   

Jag led verkligen av att se honom ha ont   




 



Han som knappt varit sjuk i hela sitt liv.



I går ringde jag veterinären igen, och det bestämdes att han nu ska få Rimadyl i några dagar så får vi hoppas det går över efter det,


Båda hundarna är anmälda till lydnadstävling, men jag kommer ju nu inte kunna tävla med Gazton. 



Har era hundar haft likadana problem??

Skriv gärna och berätta..




 



 
 
Ingen bild

Susanne, Mille & Milou

24 september 2014 07:16

Milton får ju det till och från. Men det beror ju på fästingsjukdomen anaplasma som han tyvärr får leva med. Ibland kan han knappt gå. Detta kommer och går. Men han var jättesjuk innan det konstaterades att han hade sjukdomen och gick ner mycket i vikt. Tror inte att det är det Gazton har😊 kram

 
Ingen bild

Catrin Larsson

24 september 2014 08:59

Min första Berner hade plötslig smärta från 4 års ålder, vilket konstaterades vara borrelia.
Men har du provat att massera lite försiktigt, bara sätta fingertopparna lätt emot huden och göra ganska stora cirkelrörelser uppifrån örat och ner efter ryggen, bara för att få igång blodcirkulationen ordentligt. Tryck inte hårt utan se efter vad Gazton tycker, han kommer visa dig om det är bra eller inte.
Kramisar på er

 
Ingen bild

Anna amstaff Fredriksson

26 september 2014 22:30

Gå till en fys! Dom känner igenom hela hunden o kan ge laser osv. Var där med bandit. Som är röntgad D/3.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards