Alla inlägg den 18 september 2014

Av minabernergossar - 18 september 2014 11:16



Det blev ju inte någon lydnadstävling med hundarna nu i lördags, men jag har redan anmält till en i oktober istället och hoppas vi kan tävla då istället.   


Tidigt i måndags morse skrek Gazton till, sen har han inte varken skriket eller pipet förren igår när jag öppnade ytterdörren och han satt precis bakom den. Vet inte om det var p.g.a hastig rörelse eller om han blev klämd av dörren.




Tycker han rör sig nästan som vanligt, busar och kastar sig ibland över mjukisleksakerna och slänger med dom som han brukar.

Men man ser ibland att han går lite, lite annorlunda med frambenen/frambenet?



Pratade med en veterinär i måndags och bokade då en tid tills idag, och även om han är mycket bättre åker jag ändå och får honom undersökt.


Funderar också på att köpa ett "Back on track"- täcke att ha på honom ibland om han riskerar att bli kall. (trodde ALDRIG jag skull köpa täcke till mina hundar   )



Vi får se vad undersökningen visar. Hoppas verkligen det inte är något farligt med honom.. nervös!    




Ni som följt bloggen har nog sätt Gaztons kullsyster Mira som var här och firade 10-årsdagen ihop med Gazton.

Mira blev tyvärr sjuk och avlivades ca 1 månad senare.  


Miras ägare var här igår eftermiddag och visade upp något så otroligt gulligt..

en ny liten Bernervalp  och även hon är en liten "Calmariten".. precis som Mira Gazton och Imexx.


Hon heter Calmaritens Laiza (Laiza?)


Ska bli kul att få se deras ny Berner växa upp och hoppas dom får många härliga år ihop.




     

Calmaritens Laiza   






Nu ska jag ut med hundarna en stund innan det blir dags att åka till veterinären.



 





 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards