Alla inlägg den 14 september 2014

Ont

Av minabernergossar - 14 september 2014 21:13

 

Imexx har verkligen förvånat mej med hur mycket han lärt sig på dom få dagarna vi tränat in momenten i lydnadsklass 1.
 
Meningen var ju att vi skulle ha tävlat igår. Både Gazton, Imexx och jag.
 
På dagen i fredags var allt som vanligt. Jag badade honom i duschen och sedan var det racer i häcken här..
 
              
Oops!!   
 
 
Det har verkligen varit full fart på honom nu sista veckorna.
 
   
 
Men i fredags eftermiddag/kväll när han vände sig på trimbordet pep han till.
Sen blev det värre och han t.o.m skrek vissa gånger han rörde sig..   

Fy så orolig jag blev.. tänk om det var något farligt  

Min älskade lille pälsboll  


Såklart blev det ingen tävling igår med hundarna. Jag kunde ju ha tävlat med Imexx, men ville inte lämna Gazton ensam när han inte var bra, och det kommer fler tävlingar. Viktigast var ju Gazton.



   

Nybadad    




Han var lite bättre igår och idag, men plötsligt kunde/kan han skrika eller pipa till vid någon rörelse. Han har inte haft några problem med att gå upp eller ner i trappen (6 trappsteg) och inte heller upp och ner från fotöljen.



 




Oftast reser han sig från liggandes direkt till stående hur lätt som helst,  men har även pipet till även då... Stackars min lille fartis!   


Jag har masserat honom över nacke och rygg och det gillar han, och så fort jag slutar så puttar han på mej för jag ska fortsätta.   


Blir det inte bra på ett par dagar så ringer jag veterinären för att få honom undersökt, men som det är nu så är han precis helt som vanligt för övrigt.


 


   





 





 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards