Alla inlägg under augusti 2014

Av minabernergossar - 1 augusti 2014 22:27


 

I lördags morse åkte vi till Kalmar och lämnade hundarna på pensionatet som deras uppfödare Joy äger. Samma pensionat som dom varit på många gånger innan, och hundarna (mest Gazton) blir alltid lika glada över att träffa sin uppfödare igen.

Dom springer utan tvekan in i sin bur och ut i rasthagen utanför.


Ibland bokar jag 2 burar så dom får varsin. Men denna gången hade jag bara bokat 1 bur som dom fick ha ihop.


   



 Vi åkte sen vidare mot Danmark på semester.


Fick dagen efter veta att det hade blivit bråk mellan dom, pga att Imexx (är en retsticka ibland) lade sig och blockerade utgången för Gazton.

Inga skador på dom då, och dom fick flytta till varsin bur, brevid varandra.


 


Sen på måndag kväll blev buren med stora rasthagen och två utgångar ledig och dom fick flytta ihop igen där.


På tisdagen när Joy var där hörde hon att dom slogs i stora rasthagen. Imexx uppe på Gazton. Joy fick isär dom med en hink vatten. (Imexx hatar vatten) och hon tog hand om Gazton som var medtagen och skadad efter bråket i 31 graders värme. Hon spolade honom sval, tog på kyltäcke, och satt hos honom tills han hämtat sig.


Hon ringde och berättade vad som hänt och att hon skulle titta mer på skadorna framåt kvällen när det blev svalare, för att inte stressa honom mer i värmen. 


 


Nästa morgon ringer Joy förtvivlad och man hör direkt hur orolig hon är. Hon berättade att han då blivit skrämd av åskan och i den olidliga värmen höll på att dö. Tungan var blå, och hon spolade honom länge och fick honom att hämta sig så hon kunde ta honom i bilen och åkte direkt till veterinären där han blev inlagd.


Han fick där cortison. Han hade börjat hyperventilera och fick därför inte ordentligt med luft.  Stackars min lille Gubbe    



Jag var orolig så jag mådde illa, och vi bestämde att avbryta semestern och åka hem till hundarna igen.


Nu har han hämtat sig ytterligare något, men hundarna är delade tills vidare.

En spruta till Imexx är bokad på måndag. En hormonspruta ska få det lugnt mellan dom igen.


Dom har bråkat tidigare, men det var 2½ år sedan, så jag trodde det var lugnt med en bur.




 



Jag är så tacksam för all hjälp   Joy och Tommy gjort för min   Gazton dessa dagar. Om G inte varit hos just dom så vet man inte hur det hade gått.


Nästa gång blir det två burar bokade   





 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards