Alla inlägg den 13 augusti 2014

Av minabernergossar - 13 augusti 2014 16:50

  

Var ju tänkt att skriva tidigare om den hemska händelsen i lördags natt, men så blev det ju inte. Lite dåligt med tid nu när det är jobbarvecka igen.   



 



Vi hade varit på en båtresa i Bergs slussar och vidare ut i någon sjö (tror Roxen)  


Det tog några timmar och syrran gick och kollade till hundarna en gång under tiden. Då var allt som vanligt.


När vi sen kom hem och öppnade dörren kom inte Gazton fram direkt. Det gör han inte alltid annars heller, men något sa mej att det hänt något.   

Jag sprang in och kastade ifrån mej min väska, och möttes av Gazton med andnöd..     .. och en Ikea-boll   i mun... lille token   

Jag tog ur bollen ur hans mun, men han tog såklart en till..   


Jag fick panik och trodde jag såg honom för sista gången   ... Men försökte handla lugnt för Gaztons skull. Gick och öppnade dörren och fönster, satte mej på golvet i köket och höll honom stilla och klappade honom lugnt för att få honom att lugna sig..

Under tiden ringde jag djursjukhuset. Jag åkte inte in med honom utan det bestämdes att han skulle få cortison, men jag hade bara 5 tabletter hemma och han skulle helst haft fler.

Under tiden jag satt där och pratade med veterinären så hade Gazton lugnat sig bra och hade fått tillbaka vanlig andning igen.   men fick cortison för säkerhet skull.


 


Han sov lugnt och bra hela natten, och nästa morgon kunde man inte se något fel på honom alls.   ... Äskade hund vad du skrämde din matte



Anledningen till att han fått andnöd förstod jag sen. Mattor var ihoprivna i högar, filtar nerrivna m.m och det är typiskt beteende när han blir skrämd av något. Det hade varit slagregn och antar att han förknippat det med åskan på pensionatet, även om slagregn inte skrämt honom tidigare.





Eftersom hundarna fått mindre motion ett tag på grund av värmen som varit och fått sämre kondis och muskler, så håller jag lite sakta på att träna upp den igen.


Lite träning varje dag..



 


 


Vovvarna ligger här och väntar på att få lite träning igen och vad får ni veta i nästa inlägg, för nu ska vi ut och träna lite på en sak till    



 



 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards