Alla inlägg den 10 augusti 2014

Av minabernergossar - 10 augusti 2014 16:32



Fick ingen tid igår att skriva om fredagens händelse, så det tar jag nu istället.


En tid innan semestern hade jag anmält till 2 lydnadstävlingar..  i Mullsjö den 8/8 (kväll) och dagen efter i Finspång.


Nu var ju Gazton något medtagen efter händelserna på pensionatet, men hade hämtat sig ganska fort, och var nästan som vanligt igen på några dagar. 

Något mindre kondis och muskler har han nu eftersom det blivit lite dåligt med prommisar och träning pga denna värme.



 



Nu tillbaks till fredagen. Tävlingen började med lottningen kl 18.00

Kunde inte riktigt bestämma hur jag/vi skulle göra.. tävla eller inte tävla.

Det var en domare jag aldrig haft innan så det var ju lite intressant.


Kollade vädret och det visade regn och åska i Mullsjö men att det skulle klarna upp senare.

 


Åska ville jag inte utsätta Gazton för på en lydnadsplan. Kollade en stund senare vädret på SMHI och det visade att det skulle klarnat upp innan tävlingen.


Tiden gick och snart skulle det vara försent att hinna åka dit.


Tog beslutet att åka, och i ilfart packade ner tävlingsbok, några frolic.. m.m.

Sen rusade vi ut till bilen och iväg..   

MEN märkte efter några mil att jag i farten glömt få med någon extra tröja ifall det skull regna, och till på köpet hade jag glömt att byta skor.. och var på väg till Brukshundsklubben med.. FOPPISAR!!!          


Ja det var ju bara att fortsätta att gasa mot Mullsjö om jag skulle hinna dit. 


Vi kom dit ca 10 minuter innan och jag gick in och anmälde oss. Ut igen och tog ut Gazton en liten stund och tillbaks in till lottning och info.


(Solen sken när vi kom dit och inget regn)


I klass 1 var vi 8 tävlande och vi fick startnummer 4 på lottningen.


På platsen satte sig Gazton upp och jag skrek NEJ ..  och såklart flyttade fötterna. Fick honom sedan att på kommando lägga sig från håll, och han låg sedan tiden ut.. men såklart en nolla.   


Tandvisningen sen 10 p.


Domaren berömde mej för mitt handlade när han satte sig på platsen   


Sen när det var vår tur körde vi linföring (7,5 p) , läggandet (vet inte poängen) och inkallning, men jag tyckte han kändes lite slö på inkallningen så jag bröt. Tror det blev för varmt för honom och valde att bryta.


Hade aldrig haft den domaren innan men hon var bland de bästa domarna jag haft på tävlingar. Trevlig och lugn och försklarade rätt och fel.. en perfekt domare enligt mej.


Jag är nästan säker på att jag var ensam om att tävla med foppisar iallafall.    



När vi kom hem hade solen gått ner och det var svalt ute igen. Då sprang Gazton i galopp och anföll sina Ikea-bollar den lille busen

 




Tyvärr fick vi en hemsk upplevelse här igår natt när vi kom hem till hundarna och jag fick direkt ringa jouren på djursjukhuset..   



Berättar mer i nästa inlägg..




   


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards