Alla inlägg under maj 2014

Av minabernergossar - 1 maj 2014 11:48

Fattar inte att det ska vara så svårt att få tiden att räcka till att skriva lite här. Har flera gånger sista dagarna försökt hinna skriva, men så har jag fått prioritera tiden till något viktigare.   

Gör ett nytt försök nu.. och hoppas jag hinner klart.  


Åkte i lördags i god tid till hundutställningen. Eftersom jag är så ovan nu så ville jag vara klar med allt när bedömningen började, även om vi inte skulle in direkt.


Började med att försöka sätta upp tältet, men det var INTE lätt. Kämpade på en lång stund utan att lyckas. Fick jag upp ena sidan ramlade nästa... Grr!!   


Blev så glad   när jag plötsligt hörde en vänlig röst säga.. Behöver du hjälp!

Tusen tack Johanna för hjälpen! Hade inte fixat det utan din hjälp.


När tältet var uppe och allt på plats så gick jag en prommis med hundarna.

 


      


När vi kom tillbaka hade bedömningen börjat med andra raser.

Lite väntan till det var vår tur..

Båda mina gick ju nu i veteranklass, så Mr G fick en annan handler. En god vän ställde honom åt mej, och det gick riktigt bra, och han tittade knappt åt sin matte under tiden i ringen.


Det var tre bernerhanar och en tik.


Imexx blev bästa hane och sedan BIM.   

Gazton blev trea av dom tre hanarna..   Men vad gör det?.. Dom är ju exakt samma fina goa hundar för mej oavsätt vad domaren säger.

 

Gazton,  (10 år och 3 månader)








 

Imexx,   (8 år)





Berner-tiken var riktigt snygg och blev BIR.


 

Berner-tiken som blev BIR






Unghundshundshanen som blev tvåa bland hanarna..

 


 



Under dagen tog jag många kort, men kunde inte ana att det blev sååå många   . Efter två gallringar blev det ändå 1.082 st kort kvar och utav dom valde jag ut 152 st. som kom med i albumet som jag satt ut på facebook. Så ni som vill se dom får kika in där, eller på Ödeshögs kennelklubbs hemsida framöver då några av dom även kommer att vara med där.



Vad gjorde vi då på Omberg i fredags kväll?   


Jo mina hundar blev fotograferade där av en vän som är yrkesfotograf, och bilderna blev så fina.

Två av bilderna kommer också bli förstoringar.



Nu ska jag åka till ett för mej helt nytt ställe och gå en hundpromenad ihop med en vän och hennes hundar.



           





 


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards