Direktlänk till inlägg 11 maj 2014

Nytt försök

Av minabernergossar - 11 maj 2014 11:31

Nu ett nytt försök att hinna skriva här. Men ju mer dagarna går ju mer har jag att skriva om och mer tid behövs..
Men jag tar det lite kort så ska det nog gå bra.  
 
Nu kan vi inte ligga på latsidan mer..   
 
 
 
 
Nu gäller det att träna..
För nu är Gazton och jag anmälda till en till lydnadstävling.     
 
 
 
     
 
 
 
Har tre off. lydnadstävlingar till inplanerade i sommar. Så hoppas Mr G håller sig fräch länge till.
 
 
 
 
Nu lite om Bernerkillen som kom till trimjobbet i måndags.
 
   
 
Han heter Ozzy och jag tror han bor i Gränna. Om jag inte tror fel så är han ca tre år och han är född på Swissmades kennel, och kom till oss för att få pälsen bortrakad nu till sommaren.
 
Såklart är det "lite" jobbigt att börja raka i en fin bernerpäls  , men när man ser hur glada hundarna blir efteråt så känns det faktiskt riktigt ok.   Ozzys päls var enormt tjock och tät, så jag förstår att han var varm i sin päls.  
 
 
 
         
Gulliga blir dom också. Som stora valpar   
 
 
 
 
Igår morse/förmiddag åkte Gazton och jag till hundklubben. Det var dags för ännu en tävling om vandringspriset i lydnad (bara för medlemmar), och det är ett bra tillfälle att träna i tävlingssamanhang.
 
Sedan den off. tävlingen vi var på i mars så har inte ens en minut lagts på någon träning här   , så att vi skulle vinna var ju inte att tänka på, och inte så viktigt  heller. Huvudsaken vi hade kul och det hade vi också.   
 
Vi kom till klubben med bara en minut till godo på anmälningstiden.. typiskt mej   
 
Var lite orolig för platsen, eftersom jag inte tränat på det och bara några minuter efter att vi kom dit skulle han ligga still i 2 minuter mellan två hundar.. och det fixade han perfekt.  
Tyvärr reste han sig för tidigt när jag kom tillbaka.
 
Tyckte det kändes bra sen när vi tävlade.
Tyvärr hittade han en intressant lukt som den rackarn började markera på   .. och därför rök våra poäng på helheten   
 
Vi fick 148 poäng och kom sist av fyra tävlande.
 
Vinnaren blev Briarden "Heta Hulda" , och så här glad blev hon för det   
 
 
"Heta Hulda"
 
 
 
Frågade hundarna igår om vi skulle gå ner till plätten nere vid sjön och ta några kort bland maskrosorna..
Det tyckte dom var en bra ide, och for fram som små tokar innan vi kom iväg.    
 
 
Gazton  (bild från igår)
 
 
 
Några bilder blev det, men det var nästan för mycket/hög sol just då, så det blev inte så bra bilder. Men jag gör ju gärna fler försök en annan dag   
 
     
 
 
 
 
 
Ha en bra dag  
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards