Alla inlägg den 22 februari 2014

Av minabernergossar - 22 februari 2014 15:21

Har ju blivit mindre kort tagna nu när vädret jämnt är grått och regnigt   

Bilderna blir oftast trista, suddiga och färglösa när solen inte är framme, och det vill jag inte..


   Bild med sol..   





 

Bild utan sol   




Har haft lite funderingar på varför man andvänder ett batterigrepp på kameran, då den då blir extra stor, och tyngre än vanligt. Jag föredrar istället så liten systemkamera det går att få.

Förstår att det kan vara bra om man tar väldigt många bilder under en dag och inte har tillgång till laddare.

Jag hade då istället föredragit att ha ett batteri att byta med ifall det skulle behövas.

Kanske bara är jag som tycker det?!

  


Vet inte om jag har haft tur, för jag laddar sällan mitt enda batteri till min Nikon-kamera. Behöver bara ladda det ca en gång i månaden, fast jag haft samma batteri i över 2,5 år och tagit över 60.000 bilder under den tiden.


Men nu ska jag iallafall sätta det i laddaren en stund, för snart ska jag åka och hälsa på några små söta valpar som är ca 6-7 veckor. Ingen som är avis?   


Återkommer med bilder imorgon.




Trevlig helg!


 








Ovido - Quiz & Flashcards