Alla inlägg den 15 februari 2014

Av minabernergossar - 15 februari 2014 21:36

Igår slog jag till och anmälde Gazton till en off. lydnadstävling. Det blir årets första lydnadstävling för oss, men kanske inte den sista   


 


Jag har väl egentligen inte tagit det där med träning och tävling på allvar, utan gör det mest för att det är kul..


Alla hundar är olika och behöver kanske därför tränas på olika sätt


Gazton har alltid gått nära mig på fotgående (ibland lite för nära) så just det har vi inte behövt träna så mycket på. Däremot sätter han sig snett ibland i halterna.

 



På inkallning när han kommer i full fart så dunsar han ibland i mitt ben vid ingången, och det verkar nästan omöjligt att få bort helt.


Men det finns ett moment som jag tror vi alltid fått 10 poäng på, och det är tandvisningen


 


 



Hoppet är också ett ganska säkert moment, eftersom Gazton övar varje dag på det själv hemma.   



Om ni lovar att inte skratta ska ni få se en liten filmsnutt från i går.


Bad syrran filma oss lite, bara på några ingångar på fot.

Faktiskt riktigt bra att se sig på film.. för då ser man hur mycket fel man gör själv... och jag såg att jag gjorde riktigt många. Inte undra på att Gazton sitter snett..  



Jag har självklart aldrig tvingat Gazton att gå fot m.m utan han gör allt så gärna för lite belöningsgodis. Jag berömmer såklart med rösten också, men det hörs inte på filmen.

Börjar med att jag hade satt Gazton en bit bort och sedan säger jag fot..


Han är ju över 10 år nu, men mycket snabb och smidig fortfarande.


Är ni beredda??


Gazton 10 år




Imorgon ska vi (jag) träna bort massa fel jag gjorde på filmen, så det kommer nog ta tid.  




 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards