Direktlänk till inlägg 29 januari 2014

Vem kunde ana det

Av minabernergossar - 29 januari 2014 22:29

Mer och mer snö kommer det. Hade räckt som det var nu. Men inget man kan göra något åt, och hundarna är såklart glada för all snö dom får..

        





Jag satt igår och tittade lite i några av mina fotomappar och hittade några bilder från en valpkurs vi precis hade startat.

Vi började med att gå en liten promenad i samhället, och efter att vi gått en bit kommer en liten kattunge   fram..

Oj!!..   tänkte man! Hur kommer detta gå..

Men hundarna brydde sig inte alls mycket, och kattungen gick fram till alla hundarna.



 



Vi vände där och gick tillbaks till inhängnade hagen på jobbet.

Men vad händer då.. !? Jo, den lilla katten följer efter oss   tillbaks. Vi stängde grinden och kattungen hamnade på utsidan. Då börjar den lille filuren klättra upp i nätet för att ta sig in i hagen där vi är med alla hundar.



     



Han satt sen där och tittade på oss, och när vi sen går in för att ha teori så följde han med oss och hundarna in dit också som om det var den mest naturliga sak i världen.

Under tiden vi var där inne satt han på ett av borden eller en stol.. mitt i mellan alla hundar som var runt omkring.


 



När vi sen gick ut följer han med oss ut igen.


Fick veta sen att ägarna hade letat efter honom då han hade råkat smita ut. När dom var ute och letade efter honom så hade dom inte trott att han var hos oss eftersom vi hade hundkurs där då, och vem hade kunnat ana det   




Nu är det visst fler som vill låna datorn här..


 





Ha det gott alla!   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards