Alla inlägg den 25 januari 2014

Av minabernergossar - 25 januari 2014 22:15

Har sista dagarna haft så dåligt med tid över till datorn, så jag har knappt hunnit med att kollat in på facebook, och blogga har inte ens varit att tänka på.

Men nu bara måste jag ta mej tid till att skriva lite om vad vi gjort idag.


 


Hundarna fick göra lite olika aktiviteter.


Jag letade fram segebaden-pulkan, skacklar och sele så Imexx fick dra lite. Var ju länge sedan nu, och pulkan är ju inte så ofta man kan andvända. Den köpte jag redan på 90-talet till min första Berner "Bernhard".



     


Jag har aldrig börjat träna in några moment med mina hundar utan bara låtit dom dra ändå. Nu är det väl inte heller lönt att börja med tävling eftersom gubbarna börjar bli till åren och vi skulle ändå inte hinna med att träna in allt för att kunna tävla. Så vi nöjer oss med bara vanligt drag




 

 


Båda hundarna fick också träna lite på hoppet. Gazton hoppade gärna och mycket. 

Men  Imexx försökte slippa undan med att springa runt istället   


Brukar ha 5 hela och en halvplanka på hoppet, men tog bort halvplankan idag och ställde på sidan av hindret så inte Imexx skulle smita runt...


 

     



Men det hjälpte visst inte..  



Men jag gav mej inte och till slut hoppade även Imexx  



     



Sen blev det lite lydnadsträning med Gazton på plätten utanför vår trädgård.


Han gjorde det mycket bra och vi kommer tävla igen framåt våren.


   



Efter det blev det också lite godissök i trädgården för grabbarna..

Ja sen fick dom vara nöjda, och det var dom också.. och även ganska trötta.



   




Imorgon ska vi hitta på lite aktiviteter igen






Trevlig helg alla!  

 

  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards