Direktlänk till inlägg 23 december 2013

Prov-svaren

Av minabernergossar - 23 december 2013 21:01

Igår morse ville inte Imexx äta alls. Tog tempen direkt som visade 38,6 . Så feber hade han iallafall inte.

Tyckte att han verkade lite slö också.

Nu har han ju inte varit riktigt återställd sedan han kom hem i torsdags.

Jag blev såklart riktigt orolig, och var riktigt nära att ringa djursjukhuset igen.. men han skulle ju dit på morgonen idag för nya prover så jag hade is i magen och väntade med att ringa..


 


Och plötsligt efter middagen så var det som om allt vände, och han blev den vanliga pigga, busiga och hungriga Imexx igen... VILKEN LYCKA!!   


Han undrade nog vad som tog åt matte, som nästan dansade fram av glädje!

Tänk vad glad man kan bli när dom gör allt som vanligt igen




 



Imorse kl 9 skulle vi vara på djursjukhuset igen för nya prover och förhoppningsvis svar på dom som togs i torsdags..


Prov på Borrelia, Anaplasma och autoimmun sjukdom. Det jag var mest orolig för var det autoimmuna. Men svaret på det hade inte kommit ännu. 


Anaplasma visade inget på provet.

Borrelia visade ytterst lite antikroppar, och veterinären sa att det var det minsta man kunde ha, så det var inte det Imexx varit sjuk av.


Jag frågade veterinären om han skulle bli bättre med pencillin OM han hade en autoimmun sjukdom, och det skulle han inte sa han. Så det känns ganska säkert att det inte är det heller.  



 


Så vad som orsakade att han blev så dålig får vi kanske aldrig veta.


Nya prover togs idag för att se om sänkan och vita blodkropparna hade sjunkit ytterligare. Men det skulle ta minst en timma innan svaret var klart, så jag och Imexx åkte hemåt istället och veterinären skulle ringa redan idag bara OM provet inte var bättre än sist... och ingen har ringt!   



 


Svar på det autoimmuna och proven från idag får jag svar på fredagen den 27/12, så håll gärna tummarna lite till.


Veterinären/sköterska tyckte inte Imexx såg ut som han snart skulle bli 8 år, utan mer som en 3-åring.   



Önskar er alla en God Jul !   

 
 
Ingen bild

Titti

23 december 2013 22:21

Gött å höra att de inte finner något konstigt med proverna, men det är ju klart att man undra vad det är som felar när de inte finner något...men man blir ändå glad att de inte ser något fel på proverna....ja du fattar nig hur jag menar !
Vi ska hålla tummarna...kram på er ! :-)

 
Ingen bild

Ingrid

23 december 2013 22:31

Åh så glädjande att läsa. Vi håller ALLA tummar vi har här hela julhelgen.
Allt gott till er och god-jul.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards