Alla inlägg den 19 december 2013

Av minabernergossar - 19 december 2013 22:29

Först vill jag tacka alla som tänkt på Imexx och hållt tummar och allt för honom. Det har underlättat mycket.   


Så många har skickat meddelande, sms, m.m och undrat hur han mår, men jag har haft fullt upp på jobbet så jag har tyvärr helt enkelt inte hunnit att svara er.


Idag vid 11 ringde veterinären och sa att Imexx var pigg och värdena hade gått ner ytterligare, men var fortfarande inte bra..

Men hon sa att han skulle få komma hem över helgen för han verkade inte trivas så bra på djursjukhuset (saknade nog sin matte   )


Han ska tillbaks på måndag för uppföljning på proverna.


Tre andra prov har också tagits idag, bland annat mot Borrelia och Anaplasma..

Svar får vi troligtvis nästa vecka.



 



Åkte och hämtade honom direkt efter jobbet.


Jag fick prata med en veterinär/sköterska lite innan Imexx kom in i rummet. Hon sa att han då hade 38,6 i temp och så gott som feberfri   , men jag ska tempa honom hemma för att hålla koll så den inte stiger igen.


Han ska fortsätta med antibiotika i 10 dagar, men visar det sig att det istället är en fästingsjukdom så ska vi byta till annan sort.


Om han blir det minsta försämrad ska jag ringa djursjukhuset igen.


Kanske får vi aldrig veta vad som orsakade hans höga feber, sänka och förhöjda vit blodkroppar..



 



Ni skulle se hur glad han blev när han såg mej. Han var helt vild och fick inte nog av att hälsa på mej..   

VILKEN GLÄDJE!!.. Sa veterinären!    


En till som blev så glad över at se sin kompis igen också, var ju Gazton. Han hoppade och skuttade när han såg honom.   



Jag ska ta hand om honom på bästa sätt nu, och hoppas, hoppas han får fortsätta må bra.


Återkommer igen när jag får provsvaren på proven som togs idag.




Måste också bara visa vilka toppensnälla kunder vi har på jobbet. Idag fick vi av Alfons & Moltas ägare denna fina julgrupp och av Luddes matte en chokladask.  


Dom är verkligen så snälla!!   







Tack igen alla som tänker/tänkt på oss!     




Ovido - Quiz & Flashcards