Direktlänk till inlägg 18 oktober 2013

Resultat.. och syskonträff

Av minabernergossar - 18 oktober 2013 09:54

Gör väl ett försök till med bloggen, annars kan jag lika väl lägga ner den helt.

Nu var det så länge sedan så jag knappt kom ihåg mitt lösenord för att komma in på sidan.  

Sen gillar jag inte att ha reklamen på bloggen, och vet inte hur jag ska få bort den!??



Ja mycket har hänt sedan sist, så det blir bara lite kortfattat om det.


Vi har varit på en hundutställning och några lydnadstävlingar..

Har oxå anmält till några tävlingar till som blir framöver.


Hundutställningen var en inoff. här i Ödeshög och Imexx gick i öppenklass och Gazton i veteranklass. Imexx gillades av domaren, och vann över den andra hanen (Gazton fick inte tävla ihop med dom andra bernerna, utan bara mot veteraner) Sen blev det BIR o BIM mot bästa tiken och då blev tiken BIR och Imexx BIM.


 

Imexx



IMEXX  Kritik:  7,5 årig hane, Välbevarad, Tillräckligt huvud, Bra hals och nacke, Bra överlinje, Bra vinklad fram och bak, Bra front, Något trång bak, Välpigmenterad, Bra päls och färg, Trevligt temperament

(HP, BIM)



I veteranfinalen var det 6 st. veteraner (blandade raser). Gazton var den älsta av dom alla, men betedde sig inte precis så   

Han blev inte placerad i finalen.  


 

Gazton



GAZTONS  Kritik:  Mycket välbevarad veteran, Trevligt uttryck, Bra överlinje, Något kompakt, Bra fram- och bakbenställ, Bra päls och färg

(HP, BIR-Veteran)



På lydnadstävlingarna har det gått ganska ok på dom första, och vi fick 149 p.(2:a pris) både på Adells cup i Ödeshög och på den i Vadstena BK. Men på den sista i Boxholm strulade det, så vi (jag) valde att bryta istället.

Nästa tävling blir sen i November. 


Gazton har också träffat en av sina kullsyskon. Hon heter Mira (Gizza) och hon var oxå fortfarande mycket pigg, precis som sin bror Gazton.   

Hon var nerklippt nu p.g.a pälsen vuxit extra mycket efter sterilicering.


Mira (Gizza)  och Gazton


 

 

Mira (Gizza)  och Gazton


 

Mira (Gizza)  och Gazton




Puss på dig brorsan!   



 

Gazton och Mira (Gizza)



   

Mira (Gizza)


Sätter ut en bild som är tagen för en tid sedan på Mira, då hon hade päls. Fotot är taget av Madeleine Lundh och jag hoppas det är ok att jag tar med det här.


 

Mira (Gizza) med oklippt päls.



Jag kontaktade för en kort tid sedan även ägaren till Gaztons ena kullbror (Gabor), och fick tyvärr då veta att han hade fått somna in nu i juli-2013 (9,5 år) p.g.a att han hade fått en godartad tumör på ena tassen, och veterinären hade sagt att den inte gick att ta bort.   


 

Puh (Gabor)








Mycket mer har hänt och en rolig sak kommer att hända snart  , men det hinner jag inte skriva om nu för nu ska hundarna och jag ta en solig promenad vid sjökanten.





Ha det gott!    


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards