Direktlänk till inlägg 1 september 2013

Valpbesök

Av minabernergossar - 1 september 2013 10:33

Lite oftare skulle jag ju skriva.. men så har det nu inte blivit.

Mycket har hänt sedan sist, både kul och otroligt sorgligt.


Min lilla morfar har lämnat oss nära i stor sorg   . Han blev 90 år. 


Sen har många tankar gått till pappa efter det tragiska besked han fick ang. sin knöl på ena sidan i nacken som han haft i flera år.

Även fast han innan fått veta att den var ofarlig, så fick han vid ett läkarbesök (ang. knölen) i juli höra att den troligtvis var elakartad och satt illa till för att opereras bort. Han fick efter 2 veckor tid för magnetröntgen, och efter ytterligare 1,5 vecka kom svaret..

Bara en fettknöl, och den var inte alls invuxen någonstans..  Jippi!!      

Fattar inte hur man som läkare kan ge ett sådant besked innan man vet, och oro patienter i onödan.


I måndags kom min kompis Lotta på besök och hade med två av sina hundar..

Jolanta och lilla valpen Dior

                 


Mina hundar (och jag  ) gillade mycket att få så trevligt besök. Inte ofta man har fyra berner här samtidigt.  Hoppas dom kommer hit snart igen



 Jolanta, Gazton och lilla Dior



 

Gazton och Jolanta


 


   

Mr G var såklart tvungen att stila lite för att försöka få lite extra uppmärksamhet av bernertjejerna   





Har blivit ett par omgångar gurkor inlagda här oxå..




Massor tomaterna i växthuset växer oxå så det knakar, och många plantor har dykt upp från frö som blivit kvar i jorden sedan förra sommaren. Har därför blivit många olika sorter i år.

 

Kan rekomendera denna sort som heter "Sunny gold". Många små oranga tomater som är riktigt goda.   

 




Har oxå vågat mej på att provåka sonens nyköpta monsterbil (raket) och överlevde..   


 

En Mersa med en motor full med starka vilda hästar..   





        

Båda vovvarna är anmälda och ska på utställning (inoff.) nu på lördag. Imexx i öppenklass och Gazton i Veteranklass..




Ha det gott!  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards