Alla inlägg den 2 augusti 2013

Av minabernergossar - 2 augusti 2013 21:36

För drygt 28 år sedan köpte jag min "Blå" Pontiac Firebird Trans Am -78.

Jag ville helst ha en svart, och tyckte 79:an hade snyggare front, men efter att ha letat  en tid utan resultat slog jag till när jag fick ett tips om HYA885.


 



Jag gillade den bilen, och t.o.m tvättade den ofta... nu vet jag knappt hur man gör    

Hade den såklart bara påställd under sommarmånaderna, och hade en Opel Commodore cupe under vintern.

HYA lackades om efter något år, men i samma färg.. ,.. fast funderingar fanns att ändra till svart.

 

Åren gick och varje sommar fick HYA komma ut från sitt vinterställe. Jag köpte oxå nya däck till den efter något år, och dom däcken sitter fortfarande kvar på bilen. 

Har behållt den i orginal, och t.o.m radio/bandspelaren är kvar sedan bilen tillverkades för 35 år sedan.


 


   


Köpte en gammal biltidning på tradera förra sommaren, och i den var det en likadan som var med i ett test..


      

Ganska lika va.. ??   





Sista åren har den inte varit ute så mycket för jag har inte intresse att åka i den längre, men har ändå svårt att sälja den... fast väldigt många har frågat om den är till salu.

 

Lite kul oxå när man träffar en del personer man inte sätt på länge, för då är det många som frågar om jag har den blåa bilen kvar    


Får se om jag säljer den någon gång i framtiden



Ha det gott!       

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards