Alla inlägg den 29 juli 2013

Av minabernergossar - 29 juli 2013 23:03

Igår morse satt jag en stund vid datorn (och bloggade ) när jag åt frukost.

Hundarna låg då som vanligt straxt brevid mej och sov.


Såg att Gazton låg närmast. Nästa gång jag tittade låg han inte kvar   

Jag ropade GAZTON!!!  .. men han syntes inte till    


Gazton  




Dörren var öppen, men jag hade gjort en hage av kompostgaller neranför yttertrappen och där var han inte. Jag sprang ut på den inglasade altanen på framsidan (där var då rutorna öppna) , men ingen Gazton där heller.. började få panik! Vart var han, och hur sjutton hade han kunnat försvinna   



Jag sprang ut på vägen och ropade igen.. GAZTON!!  men ingen kom och ingen syntes till   

Men när jag gått en bit såg jag något misstänkt i en trädgård en bit bort.. en vit svanstopp som vajade där..

Mycket riktigt tillhörde den en viss vovve (inte alls min just då)


Nu är frågan hur han burit sig åt för att kunna ta sig ut.   

Finns endast 2 alternativ han kunnat smita på. Antingen klämt sig genom trappräcket och sen hoppat över det höga trästaketet vid grinden.. ELLER.. gått ut på altanen och hoppat ut genom det öppna fönstret där, men isåfall blev det ganska högt för honom innan han landade i buskarna neranför.

Troligtvis får vi aldrig veta vart och hur han gjorde.


   


Lustigt att han plötsligt bara pyser iväg, för oftast vill han ju helst vara precis där man är.

Tur iallafall att inget hände honom när han sprang på vägen



Ha det gott!   


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards