Alla inlägg den 29 april 2013

Av minabernergossar - 29 april 2013 23:01

Efter att vi haft den ca ett halvår skulle vandringsprispokalen igår tillbaks till klubben igen eftersom det då var dax för en ny lydnadstävling..


    


Såklart tänkte vi tävla igen för att få chansen att vinna tillbaks den   



Det blev tyvärr bara två som kom och tävlade om den. Lustigt att inte fler medlemmar tar chansen till att va med och tävlar, är ju en perfekt chans till en träningstävling.


Innan tävlingen gick Gazton och jag en promenad. Vi gick bort mot Burger king som ligger en bit från klubben. Det låg mycket skräp i kanterna som kom från dom som ätit på burger king, och jag vet inte hur många kaffemuggar i papper jag fick plocka ur mun på Mr G   Han gillar papper och försökte ta sig chansen att äta dom han hittade längs vägen, men matte sa,  Nej!!    



    




På tävlingen gick det inget strålande för oss precis. Vi nollade ställandet och läggandet. Fick full pott på platsen, tandvisningen, inkallningen och hoppet.. och på linföringen, apporten och helhetsintryck fick vi 8 p.

På hoppet blev kommentaren.. Jättbra!!   (så klart   )

Och på inkallning blev det.. Bra tempo!   


Vi fick ihop 138 p, och faktiskt räckte det ändå till för att bli vinnare igen!


Så pokalen fick följa med oss hem även denna gång och vi får ha den tills nästa tävling.  





Sen blev det lite trädgårdarbete innan vi sen åkte på 26-årskalas.


     


Det var som vanligt jättegod mat där, och vi hade så trevligt.. som jag skrattade!   Så om skratt förlänger livet kommer jag leva lääänge!  




Imorgon blir det en nervös förmiddag...



Ha det gott!   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards