Alla inlägg den 14 april 2013

Av minabernergossar - 14 april 2013 23:52

Hade ju anmält så idag gjorde Gazton o jag ett nytt försök på lydnadsplan.

Det var 5 anmälda i vår klass men bara 4 kom. På lottningen fick vi startnummer 3, så även denna gång kom vi mellan hundar på platsen, och inte på en ytterkant.

Nu när platsen går så bra känns dom där två minuterna plötsligt riktigt korta   

Idag på platsen lade sig den lille rackarn inte på första kommandot så därför blev det bara 8½ p.


På tandvisningen fick vi som alltid en 10:a   



 




Resten av tävlingen var inget vidare..

Vad det berodde på vet jag inte men han vägrade att sätta sig i dom andra momenten     ..

Nu var det blött på planen, men om det var därför han inte ville sitta vet jag inte. Han brukar inte bry sig om att ligga där det är blött men att sätta rumpan i det kanske han tycker är värre. Han gjorde ju så en gång i höstas på tävling oxå då det oxå var blött på planen   


Det blir ju inga katiga poäng utan bra avslut, och vi lyckades bara få ihop 131 p.     


Innan vi åkte hem träffade jag ( och Mr G ) Emelie och hennes lille son Henrik. Blev en liten trevlig pratstund innan vi åkte hemåt.


Vi får se om det blir fler tävlingar för oss. Har iallafall inte anmält till fler nu.

Men jag kan väl förstås inte låta bli att anmäla igen misstänker jag



Ha det gott!   



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards