Direktlänk till inlägg 17 mars 2013

Brukar inte hända

Av minabernergossar - 17 mars 2013 22:44

Mina hundar har under åren ihop nästan aldrig lekt med varandra.

Några gånger har det hänt, men mest har dom bara sprungit ihop..

Varför vet jag inte!?


Så plötsligt idag såg jag Gazton flera gånger försöka så igång Imexx till att leka. Kan det vara vårkänslor i gubben tro   ??



     

Imexx till vänster och den busiga Gazton till höger på bilderna



Efter middagen tog vi en promenad utmed sjökanten. Imexx brukar få vara lös om vi inte ser någon annan där. Gazton (rymmarexperten) får oftast gå i flexikoppel.



 


   


 



Idag såg jag en stor fågel i ett litet träd ute på ett av bergen i sjön och misstänkte direkt att det var havsörnen som satt där. Tog några kort på den och zoomade in bilden och det var örnen. Några fiskmåsar var sura på den och försökte flera gånger skrämma bort den genom att flyga ner mot den (bra självförtroende där  ) 

Såklart satt den envist kvar


   




Efter prommisen blev det pälsfix på vovvarna. Tassar och öron var nu igen i stort behov av lite klipp.



Ha det gott!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards