Direktlänk till inlägg 12 januari 2013

Nytt försök

Av minabernergossar - 12 januari 2013 10:33

Jag gör ett nytt försök med bloggen, och ser hur det funkar.

Mycket av anledningen att jag tröttnat är internetet som bara bryter, vilket gör att allt jag skrivit försvinner och jag får börja om igen och skriva. Kan ju bli några gånger under tiden jag skriver en blogg och det är inte kul alls.

Vet inte hur många gånger per/dag som jag får skriva in lösenord, vänta på att symbolen för anslut ska komma upp.. sedan kan det ta 2 min. innan det bryter igen..   

Har pratat med Telia och ska göra det igen.


Blir inget gammalt skrivit nu, utan börjar från denna vecka.

I tisdags träffade vovvarna och jag Emelie och hennes två bernertjejer och vi gick en prommis ihop.


 


Vi träffades i Medevi och gick en prommis runt en udde vid sjön.


 

Gazton och Dina



 


Gazton



 

Tyra och Dina




         

 

Gazton-plutt

 



Alla hundarna samlades runt Emelie efter att dom upptäckt att hon hade hundgodis med sig.. 


     




Efter en stunds stopp på stranden gick vi sen tillbaks genom skogen mot bilarna


             

Tyra



 


 Dina






 

Imexx





Efter jobbet i onsdags hamnade min pälsbollar i karet, och det var inte en dag för tidigt.


 

Gazton hoppar i så fort han ser badkaret



 

Imexx är inte lika road av att bada men har blivit betydligt bättre under åren





Gazton fyller 9 år om en vecka men är lika busig som vanligt. Han springer och kastar med sina saker (både inne och ute), och yttertrappen (6 steg) vet jag inte om han någon gång har gått som vanligt i..

Han är heller inte det minsta stel i benen ens efter att ha gått långprommis och efter det sedan legat en stund. Han reser sig från liggande direkt till stående på ett ögonblick.


       

   





Ska försöka stå ut med internetet och skriva lite oftare. Vi får se hur det blir med det





Hej så länge!   

 
 
Inger Johansson

Inger Johansson

12 januari 2013 12:49

Härliga bilder som vanligt! Trist med uppkopplingen, jag bytte för ett par år sedan till 3 och det fungerar jättebra här! Skönt att dina hundar mår bra, dom är verkligen mysiga!
Önskar er alla en fortsatt skön vinter
Bernerkramar från Öljehult!

http://www.orville-poppe.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Ovido - Quiz & Flashcards