Alla inlägg den 10 november 2012

Av minabernergossar - 10 november 2012 19:33

Hade anmält till en lydnadstävling till och hade tills igår kväll svårt att bestämma om jag skulle va med eller inte...  är ju så satans nervös för den där hemska platsliggningen.

Beslutet föll på att Gazton och jag åkte och gjorde ett försök.

Vi har inte tränat knappt något sen förra tävlingen. Bara lite på apporten



 



Samlingen för klass 1 var kl. 11.30, men jag åkte hemifrån 8.30 för att hinna få ur Gazton lite energi innan platsen, för då känns det som det funkar lättare sen.


 



Det var 10 anmälda i klass 1 men bara 7 st. var med. På lottningen var jag sist att välja.. ja jag behövde ju inte ens välja utan fick den sista... nr 3.

På platsen fick vi därför inte denna gången en ytterkant och jag var riktigt nära att avstå platsen p.g.a det, men gjorde det som tur var inte.


Tycker faktiskt det kändes riktigt bra. Bra längd mellan hundarna och även utgångslängden var bra. (kändes så iallafall)

Han låg kvar hela tiden, men vi fick avdrag för att jag fick säga ligg två gånger.



 



Det började såklart regna mycket när vi skulle köra, och det var redan blött innan oxå. Gazton är ju ganska vattentålig men något störde honom för han betedde sig underligt ibland på plan. Han ville inte sitta vart som helst bl.a


Vi nollade momentet läggandet under gång, som tyvärr oftast brukar strula på tävling  


 


   




Jag brukar inte kolla under tävlingen vad jag får för poäng på olika moment och gjorde inte det idag heller. Det blev därför spännande innan våra poäng kom upp på listan..


När lappen sen kom upp vågade jag knappt kolla.   

Vi hade hamnat på en 4:e plats med 151 p. och ett andra pris. Exakt lika poäng som i Boxholm i okt.


Är helnöjd men såklart hade det varit kul om det hade varit 9 poäng till.


Det var sista gången vi tävlade för i år. Ska försöka träna nu till i vår då vi gör nya försök, om gubben är pigg och orkar tävla då igen



Ha det gott!   


 



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards