Alla inlägg den 20 oktober 2012

Av minabernergossar - 20 oktober 2012 11:55

Ante mej att jag inte skulle klara att uppdatera bloggen ofta    

Men nya försök nu..


Förra lördagen bar det av mot Boxholms BK för en lydnadstävling Gazton och jag skulle delta i. Vi var 5 st i klass 1.. ja,ja vi är kvar där ännu   

På lottdragningen fick vi nr 1   , och fick återigen en ytterkant på platsen.

Gazton låg lika stilla kvar på platsen denna gång men tyvärr fick jag säga sitt två gånger så vi fick 9 p.


Sen nollade vi läggandet och summan av dagen blev 151 p och ett 2:a pris


   


Är helnöjd med min Gazton-plutt   





Dagen efter var det en lydnadstävling om ett vandringspris på hundklubben här, som är bara för medlemmar som ännu inte startat i klass 2 och vidare.

Vi var tre stycken som var med och alla tre låg kvar på platsen.

Gazton och jag fick ihop flest poäng och vann... Äntligen!!       


 

Vi fick 162 p.


Vi har ingen mer lydnadstävling inbokad, men tränar lite ändå ifall han fortfarande är pigg och kry när/om vi fortsätter tävlandet, men han bli ju 9 år i januari så man vet aldrig.








Sen på tisdagen åkte en kompis och jag till en annan kompis och hälsade på. Där fanns ju små söta berner-småttingar   . Sötare och sötare kommer dom bli oxå så jag måste nog dit igen senare och hälsa på.


               






Igår åkte jag på morgonen till tandläkaren i Gränna. När jag sen skulle hem startar inte HEJ112, och det var likadant som förra gången den strulade, att den några gånger startade för att sen efter ett par sekunder stanna och efter 3-4 försök var den stendöd.

Ringde sambon som var ute på jobb i närheten. Men den gick inte att få igång så vi fick lämna bilen kvar där och jag åkte med sambon hem.

Pappa (tack) åkte sen med en bil-kärra dit och hämtade den, men det hade inte varit lätt eftersom den stod fickparkerad på genomfarten och för att få upp den på kärran

hade dom fått stoppa upp trafiken en stund. Nu står den på verkstad så får vi se vad som händer


 

Så här lämnade jag den..



Blev lite imponerad    av hur nära och rakt jag hade fickparkerat utan att köra emot





Nu ska jag försöka skriva lite oftare   



Trevlig helg!!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards