Direktlänk till inlägg 8 oktober 2012

Dom två längsta..

Av minabernergossar - 8 oktober 2012 17:17

Har sista tiden varit flitig att anmäla Gazton och mej till lydnadstävlingar, men sen tvekat när tävlingsdagen närmat sig.

Den vi skulle tävlat på den i september beslutade jag att avstå, och åkte dit som publik istället.    


Igår var det dax för ytterligare en tävling, och visst, det kändes mycket frestande att avstå även den... MEN det gjorde vi inte  


Det var 8 tävlande i klass 1, och på lottningen fick vi nr 1.. jippi! Det betyder ju i ena änden på platsliggningen så det gjorde att jag valde att delta på den nu efter träningen hemma... och han låg lugnt och stilla kvar hela tiden!    Åh, vad jag gillade min vovve extra mycket just då     


Dom 2 min. på platsen känns som dom längsta som finns.   


 



Så 10 p. på platsen    


På tandvisningen satt han helt stilla, så en 10 till.   


Riktigt bra början.    


Linföringen är ju Gazton oftast riktigt bra på, och domaren tyckte det var värt 8 p. och det gillade vi    Fick att han hade bra position oxå



         




På läggandet under gång sa jag ligg alldeles för svagt och otydligt (attans) så Gazton tvekade och kom lite sakta efter mej, ja så ett nollat moment 



Inkallning nästa och då blir det fart på gubben   

Där fick vi 8,5 p.g.a avslut, kanske stötte han emot mitt ben


   






På ställande under gång stannade han efter för lång sträcka så det blev en nolla även där.


 




Apporten strular ju alltid så även denna gång.

Tog den men släppte, så ännu en nolla.


   




Sen till Gaztons favoritsyssla, hoppet!!

Tror han satte sig något snett för det blev en 9:a


Helhetsintryck  8 p.


Samanlagt 125 p, och ett 3:e pris


Jag är sååå nöjd med gaztonplutten, för att platsen funkade är värt så mycket för mej, så det gjorde att jag gick och smålog hela dagen sen.



En tävling kvar och jag ska träna så gått jag kan innan det.




Ha det gott!   






 
 
Quila o Ronja

Quila" title="http://blogspot.com]Quila" target="_blank">blogspot.com]Quila o Ronja

9 oktober 2012 08:26

Hurra för Gazton-gubben!!!! Och till dig också, så klart. Så glad för din skull :-)
Kramar

http://quilaoronja. blogspot.com

 
Ingen bild

Joy

10 oktober 2012 21:31

Ni är jätteduktiga och att du kom över din nervositet.
Kram
Joy

 
Inger Johansson

Inger Johansson

11 oktober 2012 12:50

Grattis till er båda! Ett jättelyckat resultat, nu tvekar du väl inte längre att ställa upp när du anmält:)
Ha det gott!

http://www.orville-poppe.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Ovido - Quiz & Flashcards