Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av minabernergossar - 15 augusti 2012 23:08

Nu trodde ni allt att jag slutat blogga va?? Men nädå, så lätt försvinner jag inte härifrån även om det blir allt för sällan jag skriver ibland.  


Helgen blev en riktig hundhelg med både utställning och lydnadstävling.


I lördags morse åkte Mr G och jag till Askersund där han skulle ställas ut i veteranklass.Gaztons 5:e off. utställning under hans 8,5 åriga liv.



 



Det var 46 berner anmälda till utställningen.


Tyvärr sprang Gazton snett och lustigt för att nå min högerhand som jag haft korvbitar i, så rörelserna blev inte bra.

Domaren tyckte oxå han såg ut som en tik eftersom han var liten och söt.

Men han sa att Gazton var bra sammansatt och hade bra vinklar.. alltid något!   


   



Kritiken blev:

Liten söt veteranhane som skulle haft betydligt bättre könsprägel, god hals, tillräckligt bröstparti, goda vinklar, mycket slarviga rörelser


Pris: Good


Jag är ju inte så mycket för utställningar längre, men har ändå lite funderingar på att anmäla till den i Tranås ändå, för att träna lite.. vi får se!




Sen på söndagen åkte jag upp till hundklubben för att lämna tillbaks ett vandringspris åt syrran eftersom hon inte var hemma.

Det skulle där vara en lydnadstävling för medlemmar, men ingen hade då kommit och anmält till det. Jag hade inte heller tänkt va med.

Men efter en stund blev vi ändå tre ekipage som anmälde oss.. är ju bra träning.  



Jag avstod platsen (dumma mej) och det gjorde oxå en av dom andra tävlande.


På lottningen fick jag startnr. 1 så det blev inte mycket tid att förbereda sig.




(Gamla bilder) 

       



Kände direkt att det funkade ovanligt bra, och då blir man så glad   


Jag valde ändå att ta till dubbelkommando på läggandet under gång och ställandet för att slippa nollade moment, och det gick bra och inga nollor fick vi förutom på platsen som vi inte var med på.


Vi fick ihop 146,5 p och jag blev riktigt stolt över min lille Gaztonplutt   


Så vad gör ett good på en utställning när han är så duktig på något annat som är mycket roligare.




Ha det gott!!   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards