Direktlänk till inlägg 24 juni 2012

Sämre igen :-(

Av minabernergossar - 24 juni 2012 13:11

Såg i fredags kväll att det var något med Gazton. Han ville inte gå in direkt när jag ropade på honom, och han gick uppför trappen istället för som han brukar ta dom 6 trappstegen i två skutt.



 




Han haltade inte utan var bara lite loj..

Kände igenom honom, och då såg jag vad som var orsaken. Han hade blivit sämre i sin tass/ben, så säkert därför han inte ville gå uppför trappen.


Det hade antagligen blivit infekterat nu efteråt. Har haft tratt mestadels på honom när jag inte kunnat kolla honom ordentligt... men har kanske ändå missat att se allt, och har inte tänkt på att faktiskt Imexx oxå kunnat kommit åt Gaztons sår när jag inte varit hemma.


Har tvättat det och klippt bort päls..


 

Finns ju lite att klippa på den gossen, och nu rök lite av fanerna





 

En suddig och sned bild lyckades jag ta igår, så ni ser vart det sitter, men på bilden har jag inte ännu klippt bort päls vid såret.  


Ringde oxå veterinären igår, och jag kunde ge rimadyl (smärtstillande och antinflamatoriskt) nu till att börja med, och är det inte bättre imorgon så skulle jag ringa igen och åka dit med honom för kanske behövs pencillin oxå.


 



Efter Rimadylen är han precis lika fartig som vanligt igen, och såklart hoppat över staketet oxå    så det nog det onda som gjorde honom loj och att han inte ville uppför trappen så gärna..


Ska göra så gått kan kan för att ha honom lugn...



 

och han får nu vila sig i form   




Gjort ett fynd på blocket oxå förra veckan.

Har kollat lite efter en segebadensele + bambuskakel till Imexx, för jag tycker selen (ej segebaden, men liknande) jag hade till Bernhard är lite liten till Imexx.

Såg en annons där det såldes pulka, skakel och sele till folk, och oxå segebadensele + bambuskakel till hund.


Jag ville inte ha pulka, för jag har redan en sedan långt tillbaks och frågade om jag kunde köpa bara sele+ skakel till hund, och det fick jag för 500:-

Men fick veta att han skulle flytta från östergötland ner till skåne dagen efter så jag var tvungen att komma dit och prova fort isåfall.

Frågade om han passerade ödeshög när han åkte ner till skåne, och det skulle han, så det blev perfekt att t.o.m slippa åka till linköping för att hämta den, utan istället få den levererad hit       .. kan väl inte bli bättre... tack, tack!!  Selen var i stl. 2 och sitter vad jag kan se perfekt på Imexx.




   



Så nu måste jag ta tag i dragträningen...






Ha en bra dag!


 
 
Emelie

Emelie

24 juni 2012 14:20

Tänk på att rimadylen även tar ner feber...OM han nu var loj pga det också. Åk in med honom om såret inte ser bättre ut imorgon!!! Kram

http://finarossinas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards