Direktlänk till inlägg 26 maj 2012

Lydnad!?

Av minabernergossar - 26 maj 2012 23:54

Har varit dålig på att träna på lydnaden, fast jag vetat sista dagarna att det skulle vara en träningstävling i lydnad på hundklubben idag.

 

Det var en träningstävling i lydnad för medlemmar i klubben som inte startat i klass 2. Vi har ju tyvärr inte ens ett 1:a pris i klass 1

 

Man anmäler sig på plats, och det var kl. 10... blev lite panik när jag kom på att jag hade alla 6 stolarna i chryslern, och för att få plats med vovvarna så var jag tvungen att ta bort 2 st. Hade inte gjort det innan, men det gick bra... men dom var ganska tunga.

 

Jag kom såklart försent.   

 

Vi var bara 4 som tävlade idag.


  



 

Tänkte avstå platsen men eftersom vi fick nr 4 på lottningen och kom på ytterkant så var vi med.

Nästan direkt när vi gått ut och vänt oss om så reser sig Gazton upp och går några steg..

Jag ropar NEJ!! och han stannar direkt, och med handtecken får jag honom att lägga sig på håll och han låg sedan kvar så tiden ut.

Vet ju att man inte får säga till hunden sådär på tävling, men eftersom det bara var en liten träningstävling så passade jag på att att få det rätt... hade ju redan nollat momentet ändå.

 

Sen var det tandvisning och plutten satt så fint och fick gaddarna granskade... en 10:a!!

 

Eftersom vi var sist ut så satt jag och fotade dom andra innan vi skulle in på plan.


     

 

 



Linföringen är ju ett moment som brukar funka bra med G, och han gjorde det rätt bra idag oxå, men trängde lite och satt inte helt perfekt i halterna, men en 8 fick vi på det.


   


 

 

På läggandet under gång lade han sig ej, så en nolla där.


 

På inkallningen satt han som en hösäck efter att han kommit in vid sidan... 7,5 p.


     



 

Sen ställande under gång, och han stannade men började sedan att gå mot mej.. ja, en nolla till!

 

Apporten som var nästa moment brukar han ta men släppa, och idag var inget undantag... 7 p


      



 

Nästa moment är ju Gaztons favoritsyssla, och tränar gör han själv på det när han hoppar över staketen m.m

Så på hoppet fick vi en 10:a och med kommentaren "Jättesnyggt"


    



 

Sammanlagt blev vårat resultat 93 p och vi blev sist

 

Skulle va kul om vi kunde vinna oxå någon gång men eftersom Mr G snart är 8,5 år så vet man ju inte hur länge han klarar att tävla fast han har lovat att va kvar hos oss lääääääääääääänge till.

 

Ha det gott!

 

 

 

 
 
allibrall

allibrall

27 maj 2012 10:14

Fin blogg!
Tyckte du Loreen skulle vinna!?
DET TYCKTE JAG :D ! ♥♥♥
Kramis :]

http://allibrall.blogg.se

 
Emelie

Emelie

30 maj 2012 13:18

Klart ni ska vinna...men receptet på det är ju TRÄNING kära Lotta!! Det finns inga genvägar till framgång ;-) Kram

http://finarossinas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards